Kolekcja Fendace już w sprzedaży
Historyczna współpraca Fendi i Versace już do kupienia!
- Redakcja VIVA!
To pierwszy taki projekt w historii mody, gdzie dwoje wielkich projektantów nawiązało prawdziwy twórczy dialog, który wynika z szacunku i przyjaźni, powiedziała Donatella Versace, kiedy podczas tygodnia mody w Mediolanie zaprezentowaną specjalną linię - FENDACE Versace by Fendi – Fendi by Versace. Kolekcja zadebiutowała 26 września 2021 roku, a już 12 maja będzie dostępna do kupienia! Jak wygląda kolekcja? Jakie gwiazdy je promowały? Dlaczego stała się takim fenomenem?
CZYTAJ O: Jak światowi projektanci wspierają Ukrainę w walce o wolność?
Kolekcja, która powstała w wyniku przyjaźni
Kolekcja jest inspirowana latami 90. XX wieku. Króluje w niej przepych, błyszczące sukienki oraz króciutkie spódniczki i sukienki mini. W palecie barw dominuje złoto, miedziany brąz oraz pastelowe akcenty turkusu z różem. Doszło do połączenia kodów marek w celu utworzenia kultowych projektów. Nadruki i kolory są bardzo krzykliwe, a logo Fendi FF zostało zestawione z meduzą Versace i wysuwa się na pierwszy plan. Twórcy kolekcji – Kim Jones i Donatella Versace podkreślają, że wypuszczają na rynek linię, która powstała z przyjaźni i ma na celu celebrowanie piękna wspólnej pracy, szczególnie po tak długim czasie izolacji spowodowanej pandemią. Donatella podkreśla, że chcieli pokazać w kolekcji tą samą energię, która towarzyszyła projektantom w czasie jej tworzenia. Dla mnie FENDACE oznacza miłość, mówi projektantka. Nic dziwnego, że w kampanii reklamowej pełnej przepychu, umiejscowionej w klubie nocnym można było zobaczyć największe nazwiska modelingowego świata: Naomi Campbell, Kristen McMenamy, Adut Akech, Amar Akway, Anja Rubik, Anok Yai, Imaan Hammam oraz Lina Zhang. Wszystkie modelki prezentowały się fantastycznie w ubraniach FENDACE.
Najnowsza kolekcja FENDACE zostanie wprowadzona do pop-upach w wybranych miastach (Dubaj, Londyn, Los Angeles, Nowy Jork, Osaca, Paryż, Shanghai, Tokio) już 12 maja. Będą to jedyne sklepy, które będą miały w swojej ofercie pełną kapsułę, gdyż linia jest podzielona między butikami Fendi i Versace online oraz datelicznymi. Fendi będzie miało w swojej ofercie część kolekcji zatytuowaną VERSACE BY FENDI, natomiast butiki Versace będą dysponować projektami z serii FENDI BY VERSACE. Kapsułę z kolekcją Fendance będzie można kupić w obu domach mody oraz online. Skusicie się na któryś z produktów dostępnych w kolekcji?
Tekst: Aleksandra Trendak