Reklama

Marki modowe bardzo lubią łączyć siły i tworzyć razem niezwykłe kolekcje, by przyciągnąć jeszcze większą, często młodszą rzeszę odbiorców. Trend na nowe kolaboracje nabiera tempa, dlatego nadchodzący letni sezon będzie pełen niezwykłych premier. Wśród najbardziej wyczekiwanych znajduje się współpraca Fendace, której drop jest dostępny, oraz Adidas x Gucci, która ma połączyć sportowy styl z luksusowym. Sprawdź sześć najciekawszych kolaboracji modowych w tym sezonie!

Reklama

ZOBACZ TEŻ: Kolekcja Fendace już w sprzedaży

Bridgerton x British Fashion Council

Serial Bridgertonowie z sezonu na sezon zdobywa coraz większą popularność, więc nic dziwnego, że doczekał się kilku współprac. Najpierw z marką kosmetyczną Pat McGrath, a teraz z British Fashion Council, czyli z organizacją non-profit, której celem jest wykorzystanie zbiorowej siły branży, aby umocnić zrównoważony rozwój i umocnić brytyjską modę na globalnym rynku. Trzech młodych projektantów – Ifeanyi Okwuadi, Latifa Neyazi i Jeongmin Ji, pod czujnym okiem Jenny Packham, stworzyli serię ubrań w stylu epoki, w której rozgrywa się serial, ale mocno uwspółcześnionym. W kampanii reklamowej wystąpili oczywiście aktorzy znani z serialu, między innymi Charithra Chandran (Edwina Sharma), Adjoa Andoh (Lady Danbury), Luke Thompson (Benedict Bridgerton) oraz Luke Newton (Colin Bridgerton).

Projekty sukni wyróżniają się bogatymi marszczeniami i zdobieniami, które dodają im romantyczności i niepowtarzalności, natomiast garnitury posiadają specjalne nadruki wykonane metodą cyjanotypii przez Okwyadi. Każdy fan serialu Bridgertonowie będzie zachwycony efektem tej współpracy.

Materiały prasowe

Adidas x Gucci

Najnowsza współpraca dwóch wielkich firm zagości na półkach sklepowych już we wtorek 7 czerwca 2022. Adidas i Gucci po połączeniu sił oferuje odzież sportowo-luksusową w efektownym stylu retro. W kolekcji można znaleźć spodenki do biegania, frotki przeciwpotowe, czapki typu bucket, trampki, dzianinowe sukienki oraz zaktualizowaną wersję torby crossbody Gucci Horsbit 1955. Ubrania są sygnowane logiem Gucci oraz posiadają charakterystyczne dla Adidasa logo z trzema paskami. To zestawienie sprawia, że kolekcja jest jedną z najbardziej pożądanych zarówno przez fanów ubrań premium, jak i tych typowo sportowych.

Materiały prasowe
Materiały prasowe

Ganni x Ahluwalia 2.0

Po sukcesie pierwszej kolekcji marki wywodzącej się z Kopenhagi, po raz kolejny możemy zobaczyć efekty współpracy Ganni i londyńskiej projektantki Priya Ahluwali, która postanowiła tym razem stworzyć kolekcję z przerobionego denimu. Najnowsza kolekcja oferuje szesnaście ekskluzywnych fasonów wykonanych w całości z dżinsu i odzieży pochodzącej z upcycklingu. Linia składa się z dżinsowych garniturów, wyciętych sukienek i odważnych trenczy, które bardzo sprytnie łączą charakterystyczne sylwetki Ganniego ze stylem Ahluwalii inspirowanym latami 90. To prawdziwa gratka dla wszystkich fanów zrównoważonej mody i recyclingu.

Materiały prasowe

LeSpecs x Missowa

Australijska marka okularów zyskała na popularności po tym, jak Meghan Markle miała na sobie model Air Heart. Teraz LeSpecs postanowiło połączyć siły z londyńską marką biżuteryjną Missoma, której efektem jest kolekcja kapsułowa zawierająca najpopularniejsze modele LeSpecs i te nowo powstałe, zawierające detale Missomy, takie jak klejnoty, kamienie i złoto. Marki zrezygnowały z oprawek inspirowanych latami 70. i 80. na rzecz stylistyki lat 90., którą oddaje chociażby model okularów przeciwsłonecznych Orion Ridge posiadający potrójne złote detale. Jest to zdecydowanie kolaboracja warta uwagi dla wszystkich fanów dobrych okularów, przede wszystkim przeciwsłonecznych.

Materiały prasowe

Yolke x Penelope Chilvers

Współpraca między marką odzieży codziennej, a projektantką obuwia Penelope Chilvers powstała w celu uczczenia brytyjskiej wsi, świeżych kwiatów i sielankowej atmosfery. W efekcie Penelope Chivers razem z Yolke stworzyła niezwykły model espadryli inspirowanych Afryką oraz letnich butów o nazwie Valenciana. Kolekcja składa się z dziewięciu części i jest kierowana przede wszystkim do matek i córek, gdyż buty będą dostępne w rozmiarach zarówno dla dorosłych, jak i dzieci. Dodatkowo firmy deklarują, że 10% kwoty ze sprzedaży artykułów dziecięcych zostanie przekazana na rzecz Fundacji Malaika, która zajmuje się pomaganiem młodym kobietom i dziewczętom w edukacji w Demokratycznej Republice Konga.

Materiały prasowe

Ralph Lauren x The Morehouse College x Spelman College

Ralph Lauren postanowił postawić na nietypową kolaborację – do współpracy wybrał Morehouse College i Spelman College, do których w przeszłości mogli uczęszczać jedynie ciemnoskórzy mężczyźni. Powstała w ten sposób oferta obejmuje zarówno odzież damską jak i męską, na którą składają się głównie garnitury, sukienki, obuwie, akcesoria oraz odzież wierzchnia. Linia ubrań ma na celu upamiętnienie wkładu ciemnoskórych studentów w akademicki styl. Twarzami kampanii zostały Aaliyah Hydes i Franciele Santos oraz studenci i absolwenci uczelni Spelman i Morehouse.

Materiały prasowe
Materiały prasowe

PRZECZYTAJ TEŻ: 10 najciekawszych kampanii domów mody na wiosnę 2022

Reklama

W nas najwięcej emocji budzi kolaboracja Gucci x Adidas, ponieważ połączenie marki luksusowej ze sportową jest rzadko spotykanym rozwiązaniem. A która współpraca Was zaciekawiła najbardziej?

Reklama
Reklama
Reklama