W trosce o zdrowe uśmiechy uczniów rusza kolejna edycja Orbit® „Dziel się Uśmiechem”
Wrzesień to nie tylko czas powrotów z wakacji, spotkań z dawno niewidzianymi kolegami i nauczycielami. Wraz z początkiem nowego roku szkolnego tradycyjnie rusza też kolejna, tym razem już 12. odsłona programu edukacyjnego „Dziel się Uśmiechem”. W ramach wyjątkowych zajęć nawet 150 tysięcy uczniów z całej Polski ma szansę dowiedzieć się jak prawidłowo dbać o zęby i zapobiegać próchnicy. Program niezmiennie organizowany jest przez Mars Polska i Polski Czerwony Krzyż oraz wspierany merytorycznie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. Ambasadorką inicjatywy od lat jest aktorka i działaczka społeczna Magdalena Różczka.
Ogólnopolski edukacyjny program „Dziel się Uśmiechem” został zainicjowany w 2013 roku jako odpowiedź na utrzymujący się w naszym kraju wysoki odsetek próchnicy wśród dzieci. Niestety problem jest dalej aktualny, a choroba ta niesie ze sobą liczne negatywne konsekwencje i może zwiększać ryzyko wystąpienia innych dolegliwości.
Według szacunków Ministerstwa Zdrowia prawie 82% sześciolatków zmaga się z problemem próchnicy1, a według raportu WHO Global Oral Health aż 46% przypadków próchnicy u dzieci poniżej 9. roku życia pozostaje nieleczonych.
– Jako producent bezcukrowych gum do żucia z niesłabnącym entuzjazmem współorganizujemy ogólnopolską inicjatywę edukacyjną „Dziel się Uśmiechem”, która uczy jak w prosty sposób zapobiegać próchnicy. Dzięki wyjątkowym lekcjom kolejne 150 tysięcy uczniów pozna zasady skutecznej profilaktyki. Edukacja od najmłodszych lat w tym zakresie jest kluczowa, a przekazywanie wiedzy w sposób ciekawy i angażujący pomaga dzieciom utrwalić zdrowe nawyki na całe życie – mówi Monika Piekarska, Kierowniczka ds. Korporacyjnych, Mars Polska.
Znaczenie wprowadzania dobrych nawyków higieny jamy ustnej w rodzinie podkreśla również Magdalena Różczka, aktorka i działaczka społeczna, która po raz kolejny została ambasadorką programu.
– Specjaliści zaznaczają, że stan zdrowia zębów ma bezpośredni wpływ na ogólną kondycję organizmu. Dlatego tak ważne jest, aby edukować i zwiększać świadomość na temat prawidłowej higieny jamy ustnej. Próchnica stanowi problem wśród dzieci w całej Unii Europejskiej, jednak polskie statystyki w porównaniu ze średnią innych krajów członkowskich są mniej korzystne. Szczególnie jako mama cieszę się, że po raz kolejny mogę wspierać program Orbit® „Dziel się Uśmiechem”. Zachęcam rodziców do wprowadzania dobrych nawyków higienicznych. Pamiętajmy, że to my jesteśmy pierwszym wzorem dla naszych dzieci – dodaje Magdalena Różczka.
Zobacz także
Poznaj 4 kroki dla zdrowych i czystych zębów:
1. Szczotkuj – Myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej 2 razy dziennie.
2. Czyść – Stosuj dodatkowe środki higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe.
3. Żuj – Żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie masz możliwości umycia zębów.
4. Kontroluj – Regularnie, raz na pół roku, odwiedzaj stomatologa.
Kampania promująca program „Dziel się Uśmiechem” jest prowadzona w telewizji, radiu oraz digitalu. Dodatkowo, obejmie ona materiały POS, influencer marketing i działania public relations. Za stworzenie kreacji odpowiada agencja Brandcomm, działaniami PR zajmuje się Garden of Words, a za zakup mediów odpowiada agencja EssenceMediacom.
Więcej informacji dostępnych jest na stronie programu.
Materiał promocyjny marki Orbit.