Plebiscyt Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura.
Fot. Materiały prasowe
VIVA! Tylko u nas

Jesteś eko i swoim działaniami pomagasz uzdrowić planetę?

Weź udział w Plebiscycie Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura. i uczyń świat lepszym!

Artykuł sponsorowany 18 listopada 2019 10:01
Plebiscyt Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura.
Fot. Materiały prasowe

Piękna idea postępowania w zgodzie z naturą definitywnie przestała być zwykłym, sezonowym trendem. Od niedawna świadomie decydujemy o tym, co ląduje na naszym talerzu, czytamy etykiety, czy wymieniamy się ubraniami, zamiast kupować nowe. Innymi słowy życie w stylu #zerowaste staje się mottem tych, którzy pragną choć w niewielkim stopniu przyczynić się do ratowania planety. Taka postawa staje się priorytetem nie tylko dla zwykłych ludzi, ale również dla odpowiedzialnych marek kosmetycznych.

Lirene - marka, która wspiera ekologię

Marka Lirene nie boi się odważnych rozwiązań proekologicznych. Rezygnuje z celofanu we wszystkich nowych liniach wprowadzanych na rynek, prowadzi prace nad zmniejszeniem ilości plastiku w etykietach i opakowaniach, a także aktywnie poszukuje alternatywnych rozwiązań dla opakowań plastikowych. Świadomie stawia na naturę, produkując bardziej przyjazne środowisku opakowania z trzciny cukrowej, zastosowane w nowej linii Lirene Natura. To jednak nie koniec...

Innowacje tworzone przez kobiety dla kobiet to hasło, które przyświeca Lirene od samego początku. Dlatego właśnie, za działalność na rzecz naszej planety, marka pragnie nagrodzić wyjątkowo zaangażowane, pełne pasji kobiety. Lirene poprzez Plebiscyt Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura. chce docenić, a jednocześnie wyróżnić panie, stojące na czele proekologicznych inicjatyw, firm oraz projektów.

Plebiscyt Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura.
Fot. Materiały prasowe

Zasady Plebiscytu Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura.

Do udziału w Plebiscycie Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura. mogą zgłosić się osoby fizyczne, firmy, instytucje, stowarzyszenia prowadzone przez kobiety, które deklarują bycie eko i czynnie dbają o środowisko. Do wyboru uczestnika pozostaje jedna z trzech dedykowanych kategorii.

Biznes - dotyczy osób, które kierują przedsiębiorstwami i których plan działania opiera się na zrównoważonej produkcji, nieprzeciętnej kulturze korporacyjnej lub tworzeniu innowacyjnych produktów.

Lifestyle - kierowana jest do kobiet, które wykorzystują swój wpływ na innych, by dyskutować o rzeczach ważnych (np. ochrona środowiska). Mowa o influencerkach, aktywistkach, kobietach reprezentujących organizacje czy inicjatywy społeczne, działające na rzecz natury.

Nauka - stworzona dla kobiet, które odpowiedzialne są za projekty naukowe. Dotyczy to przełomowych badań oraz innowacji technologicznych, rewolucjonizujących świat nauki i zmieniających przyszłość na lepsze.

Chcemy, aby w Plebiscycie wzięły udział nie tylko kobiety, które potrafią przewidzieć przyszłość naszej planety żyjąc w zgodzie z naturą, ale również inspirują swoje otoczenie i społeczeństwo do działań związanych z ekologią. Dlatego wraz z marką Lirene zachęcamy do udziału w konkursie kobiety stojące na czele organizacji, stowarzyszeń, fundacji lub inicjatyw, które przyczyniają się do dbania o środowisko naturalne – podkreśla Katarzyna Gandor, biotechnolożka i vlogerka, ambasadorka Plebiscytu.

Etap przyjmowania zgłoszeń trwa od 24 października do 15 grudnia. Następnie, wybrane zostaną po trzy projekty z każdej kategorii, na które będą mogli głosować internauci. Projekty z największą liczbą głosów otrzymają nagrody pieniężne. Równolegle, będą trwały specjalne obrady jury, podczas których zostanie wyłoniony zwycięzca Nagrody Głównej.

Jury Plebiscytu Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura.

W jury Plebiscytu znalazły się kobiety, które są ekspertkami i autorytetami w swoich dziedzinach. Żyją w przyjaźni z naturą, szerzą ideę bycia eko oraz namawiają do tego innych, czym odzwierciedlają myśl przewodnią konkursu.

Plebiscyt Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura.
Fot. Materiały prasowe

Joanna Orfinger – Global Brand Manager marki Lirene

Dorota Czekaj – współzałożycielka, fundatorka i wiceprezeska zarządu Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet, współzałożycielka Funduszu VC Black Swan

Olga Malinkiewicz – współzałożycielka i CTO Saule Technologies, jednej z pierwszych na świecie i najbardziej liczących się firm rozwijających technologię perowskitowych ogniw słonecznych

Katarzyna Gandor – biotechnolożka, popularyzatorka wiedzy, vlogerka, pasjonatka technologii i ambasadorka Plebiscytu Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura.

Karolina Kalinowska – redaktor prowadząca Polki.pl

Nagroda w Plebiscycie Lirene: Kobieta. Innowacja. Natura.

Inicjatywy cieszące się największą popularnością wśród internautów zostaną uhonorowane nagrodą pieniężną w wysokości 10 000 złotych. Trzeci etap, czyli etap głosowania, zakończy się również wyłonieniem przez Jury jednego projektu, który otrzyma nagrodę główną o wartości 30 000 złotych.

Każda z laureatek, oprócz nagrody pieniężnej, otrzyma także wyjątkową statuetkę – Kamenę Lirene, której nazwa nawiązuje do mitologicznych muz, które patronowały wiedzy i życiu w zgodzie z naturą. 

Finałowa gala odbędzie się 9 marca 2020 roku.

Jeśli przyczyniasz się do zmiany świata na lepsze, zgłoś się do Plebiscytu! Ekoprojekt możesz zarejestrować na stronie kameny.lirene.pl.

Materiał powstał z udziałem marki Lirene.

Wideo

Byli małżeństwem przez 3 lata. Oto historia miłości Agnieszki i Piotra Woźniak-Staraków

Polecamy

Top

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

„Mama przy stole jest szczęśliwa”, mówią o MAGDZIE GESSLER jej dzieci – LARA GESSLER i TADEUSZ MULLER. „Ta tęsknota jest jeszcze gorsza niż na początku…”, wyznaje MAGDALENA ADAMOWICZ, żona tragicznie zmarłego prezydenta Gdańska PAWŁA ADAMOWICZA. OLGA TOKARCZUK, noblistka z dredami. RAFAŁ i GRZEGORZ ZAWIERUCHA. Aktor i uczestnik „MasterChef” – na czym polega siła braci? EWA PACUŁA i NICOLE SALETA - jak nieuleczalna choroba determinuje ich życie.