VIVA! Tylko u nas

Dlaczego symbolem marki E.Wedel jest chłopiec na zebrze? Marka wraca do korzeni

Artykuł sponsorowany 15 września 2017 10:47

Co ma wspólnego chłopiec na grzbiecie zebry z czekoladą E.Wedel? Okazuje się, że naprawdę wiele! Wszystko zaczęło się ponad 90 lat temu…

    

W 1926 roku Jan Wedel postanowił stworzyć kampanię reklamową – plakat, który będzie wszystkim kojarzył się z wedlowską czekoladą. Zadanie to powierzył artyście-grafikowi, nazywanemu często ojcem współczesnej reklamy – Leonetto Cappiello.

  

Właśnie tak narodził się chłopiec na zebrze, który zamiast tornistra ma na plecach tabliczki czekolady – symbol marki.

  

Chłopiec na zebrze dźwigający na plecach tabliczki czekolady przez lata pojawiał się na opakowaniach czekoladowych słodkości czy nawet na kadłubie samolotu RWD-13. Samolot dostarczał wedlowskie specjały zagranicę. To jednak nie wszystko - z jego pokładu rozrzucano również czekolady turystom wygrzewającym się nad polskim morzem.

Ostatecznie chłopiec na zebrze na stałe zatrzymał się pod postacią neonu na budynku najstarszej Pijalni Czekolady E.Wedel w Warszawie przy ulicy Szpitalnej. Od tego momentu chłopiec i zebra spokojnie czekali na dachu warszawskiej kamienicy.

  

W tym roku nastąpiła jednak wielka zmiana! Legendarny symbol jest motywem przewodnim najnowszych kampanii reklamowych marki E.Wedel. Ten niezwykły duet będzie od tej pory wyszukiwał ludzi, którzy w natłoku codziennych obowiązków i stresu utracili dziecięcą radość i dostarczał im dużo wedlowskiej czekolady.

  

Zobaczcie, co mówią o marce jej twórcy w naszym wideo i poznajcie losy chłopca na zebrze na stronie www.chlopiecnazebrze.wedel.pl. 

  

TAGI #wideo

Wideo

Paweł Królikowski zostawił najpiękniejszy możliwy testament. Żona opowiedziała o szczegółach

Polecamy

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

EWA CHODAKOWSKA I LEFTERIS KAVOUKIS o balansie, jaki dała im pandemia, domu w Warszawie i… raju w Atenach. Co takiego wydarzyło się, że RAFAŁ KRÓLIKOWSKI powiedział sobie: „Hola, hola, panie Królikowski, czasami trzeba przystopować…”? AIDA KOSOJAN-PRZYBYSZ z córkami ALICJĄ i MARGO – Jak być matką, kiedy widzi się przyszłość? W cyklu Kobiece historie: Fonda, Birkin, Joplin, Mitchell – buntowniczki i hippiski, które zmieniły świat. Miasto miłości: Nowy Jork nie pozwoli zasnąć zakochanym.