Reklama

Jeffree Star, a właściwie Jeffrey Steininger to postać szeroko znana w Internecie, głównie z racji na kontrowersyjne wypowiedzi i konflikty z innymi influencerami. Choć pierwszy film na YouTube opublikował już w 2009 roku, to jednak jego kariera wystrzeliła dopiero w 2015, kiedy zaczął na kanale promować głównie swoje produkty i zapraszać do współprac sławne osobistości branży beauty takie jak James Charles, Nikkie Tutorials oraz Kim Kardashian West. Jego filmy pokazują także jego bogactwo – od drogich i luksusowych samochodów, po sejf z torebkami od największych projektantów. Jednak jego największym osiągnięciem jest wprowadzenie na rynek własnej marki kosmetycznej – Jeffree Star Cosmetics, która wyróżnia się świetnymi wegańskimi formułami oraz przepięknymi opakowaniami. Ostatnio zapowiedział też premierę nowej firmy - Jeffree Star Skin z produktami do pielęgnacji twarzy. Co znajdziemy w jej ofercie? W jakiej cenie będą produkty? Czy będzie dostępna w Polsce? I co jeszcze powinniście wiedzieć o tym kontrowersyjnym influencerze?

Reklama

ZOBACZ TEŻ: Okradziono magazyn z kosmetykami Jeffree Stara! Straty wynoszą 2,5 miliona dolarów

Jeffree Star i jego skandale

Influencer znany jest przede wszystkim z wielu skandali, między innymi jest skłócony z tatuatorką i wizażystką Kat Von D, właścicielem marki Too Faced – Jarrodem Blandino i z wieloma osobowościami internetowymi, takimi jak Tati i James Charles. Dodatkowo w czasie pandemii Covid-19 ogłosił premierę palety cieni do powiek Cremated, co zostało przez wiele osób uznane za nieodpowiednie i niesmaczne. Oskarżano go za wprowadzenie jej w nieodpowiednim czasie, kiedy świat był jeszcze pogrążony w smutku związanym ze zmarłymi na Covid. Star był także wielokrotnie oskarżany o rasizm, a w raporcie dziennikarki Kat Tenberge został oskarżony o wielokrotne napaści na tle seksualnym oraz płacenie swoim domniemanym ofiarom po 10 tysięcy dolarów za milczenie. Adwokat Stara zaprzeczył wszystkim zarzutom, ale wyciekły dokumenty potwierdzające, że jedna z ofiar otrzymała 45 tysięcy dolarów od dyrektora Jeffree Star Cosmetics. Nie ma na amerykańskim YouTubie drugiej takiej osoby, która miałaby za sobą tyle skandali i kontrowersji, a jednocześnie wciąż bardzo dobrze prosperowała, zdobywając kolejnych widzów i fanów.

Stefanie Keenan/Getty Images for Full Picture

CZYTAJ TEŻ: Promuje męski makijaż i ma tysiące fanów... Oto najpopularniejszy polski beauty boy!

Jeffree Star Cosmetics: kosmetyczny hit rynku beauty

Pierwsza marka Stara powstała w 2016 roku i ma w swojej ofercie bardzo odważne, mocne, ekstrawaganckie i wyraziste kosmetyki, które odwzorowują charakter twórcy. Znakiem charakterystycznym firmy są opakowania, szczególnie palet cieni do powiek, które wyglądają jak skrzyneczki z eko skóry, zamykane na specjalne zawleczki. Produkty Jeffree'go są bardzo dopracowane, mają w pełni wegańskie formuły, które są bardzo napigmentowane i łatwo się ze sobą łączą. Najsławniejszą kolekcją jest Conspiracy, stworzona przy współpracy z youtuberem Shanem Dawsonem, która składała się z dwóch palet cieni do powiek w szalonej kolorystyce i transparentnego błyszczyka. Było to niesamowitym sukcesem sprzedażowym, ponieważ w przeciągu niecałej godziny sprzedało się ponad milion sztuk, a serwery platform oferujących te produkty padały ze zbyt dużej ilości użytkowników.

Youtuberzy stworzyli także siedmioodcinkową serię The Beautiful World of Jeffree Star, w którym Shane pokazał proces powstawania kolekcji, jaki jest prywatnie właściciel firmy i jak wygląda codzienność osoby żyjącej w ogromnym przepychu i luksusie. Wszystkie odcinki łącznie zostały wyświetlone ponad 142 milionów razy (!) i były kluczowym narzędziem promocyjnym. Analiza przeprowadzona przez SimilarWeb w 2019 roku pokazała, że strona Jeffree Star Cosmetics jest drugą najczęściej odwiedzaną witryną wśród sklepów e-commerce z kosmetykami w Stanach Zjednoczonych. Jest to również marka śmiała w swoich działaniach, często proponuje nowe, innowacyjne rozwiązania, niewystępujące wcześniej w świecie beauty.

Rosdiana Ciaravolo/Getty Images

ZOBACZ: Poznaj najpopularniejszych makijażystów na Instagramie!

Jeffree Star Skin: co w ofercie?

Długo zapowiadana marka pielęgnacyjna Jeffreego wreszcie doczekała się swojej premiery 25 lutego. Składa się z siedmiu produktów zamkniętych w stylowych, różowych opakowaniach. Pierwszym z nich jest krem nawilżający Magic Star, który zawiera wysoki poziom niacynamidu i skwalanu pochodzącego z cukru, który ma pomóc w redukcji zmarszczek. Świetnym uzupełnieniem jest ujędrniający krem pod oczy, bogaty w substancje aktywne, które liftingują i zapobiegają starzeniu. Kolejnym ciekawym kosmetykiem jest balsam do demakijażu, który zawiera w sobie olejek nasion jojoby oraz ekstrakty z owoców jabłka i malin, dzięki czemu delikatnie usuwa makijaż i pozostawia skórę gładką i nawilżoną. Uzupełnieniem balsamu w demakijażu jest żel do mycia twarzy wypełniony aktywnymi składnikami takimi jak kora wierzby białe. W ofercie jest także tonik w atomizerze, odświeżająca mgiełka do twarzy oraz balsam do ust. Ceny kosmetyków nie są niskie, kosztują około 20-30 dolarów, ale składy i pierwsze recenzje pokazują, że warto w nie zainwestować i spróbować ich na swojej skórze. Może to być kolejny sukces kosmetyczny spod znaku Jeffree'go!

Abstrahując od kontrowersyjnej osobowości Jeffree'go Stara i jego licznych skandali, kosmetyki, które produkuje są bardzo wysokiej jakości i zdecydowanie wyróżniają się na rynku wegańskimi formułami, szaloną kolorystką i przepięknymi opakowaniami. Star współpracuje i przyjaźni się ze sławnymi wizażystami takimi jak Nicole Faulkner (znana jako Lipsticnick, wizażystka takich gwiazd jak Todrick Hall, Michalle Visage lub RuPaul), Gigi Good (finalistka dwunastego sezonu RuPaul Drag Race) oraz Mitchell Halliday (właściciel marki Made by Mitchel oraz wizażysta gwiazd takich jak Saweetie). Influencerowi nie można odmówić, że robi zamieszanie nie tylko w sieci, ale i na rynku kosmetycznym. Każda z jego kolekcji cieszy się ogromnym zainteresowaniem i bardzo często wyprzedaje się już w dniu premiery. Produkty Jeffree Star Cosmetics są dostępne w Douglasie, a już wkrótce znajdziemy tam także linię Jeffree Star Skin. Sięgniecie po nie równie chętnie jak amerykańskie fanki jego wizjonerskich pomysłów?

Santiago Felipe/FilmMagic

Tekst: Aleksandra Trendak

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama