Koniec chudych blondynek! Nowa linia lalek Barbie o wyglądzie i wymiarach prawdziwych kobiet
1 z 8
Realistyczna linia lalek Barbie
Firma Mattel wypuściła na rynek nową, zrewolucjonizowaną linię lalek Barbie. Czy różnią się one od dotychczasowych zabawek tej firmy? Najsłynniejsze lalki świata zyskały nowy wizerunek. W najnowszej kolekcji znalazły się modele o nowych sylwetkach i rozmiarach. Nowe lalki mają figury bliższe realistycznym kobietom. Idealnie szczupła talia, przesadnie długie nogi i obfity biust - czyli cechy ikoniczne najbardziej znanej lalki na świecie - mają przestać stanowić jedyny możliwy wzorzec kobiecej urody. Na rynek trafiły zabawki w trzech nowych wariantach - wysokim, krągłym i filigranowym. Ponadto pojawiły się również lalki o nowych odcieniach skóry, fryzurach i strojach. Tym samym firma próbuje zerwać z idealistycznym obrazem białej kobiety o nierealistycznej figurze i blond włosach. Oto najnowsza kolekcja lalek Barbie. Czy nowy projekt firmy Mattel zwiastuje rewolucję kulturową?
Polecamy: Genialna sesja topowych modelek w Vogue'u. Jako Barbie pozowała nawet Frąckowiak.
2 z 8
Wymyślona przez firmę Mattel lalka Barbie, która od lat nosi miano kultowej, do tej pory charakteryzowała się nierzeczywistymi wymiarami. Gdyby była prawdziwą kobietą, miałaby 180 cm wzrostu przy wadze 50 kg. Jej wymiary wynosiłyby: 81 cm w biuście, 40 cm w talii oraz 73 cm w biodrach. Taki obraz obraz kobiety od lat był nieosiągalnym ideałem, który w popkulturze zyskał pozycję ikony. Wylansowany przez firmę Mattel ideał kobiecości wielokrotnie był potępiany przez psychologów i lekarzy za propagowanie nadmiernej szczupłości wśród młodych dziewcząt.
Polecamy: Powstanie film o lalce Barbie i jej twórczyni. "Spędziłam życie od piersi do piersi".
3 z 8
- Wierzymy, że mamy taki obowiązek wobec dziewczynek i ich rodziców - musimy odzwierciedlać bardziej zróżnicowane kanony piękna. Dziewczynki od zawsze mogły wybierać swoje własne Barbie - przez 180 zawodów i inspirujących ról po niezliczone stroje i akcesoria. Cieszymy się, że teraz dosłownie zmieniamy twarz naszej firmy. Te nowe lalki reprezentują linię, która lepiej odzwierciedla prawdziwy świat, jaki widzą dziewczynki. Różnorodność kształtów ciała, odcieni skóry i stylów pozwolą im znaleźć lalkę, która do nich przemówi - uzasadniła nowy pomysł firmy Mattel Evelyn Mazzocco, starsza wiceprezeska i główna globalna dyrektorka Barbie.
Polecamy: Genialna sesja topowych modelek w Vogue'u. Jako Barbie pozowała nawet Frąckowiak.
4 z 8
W najnowszej linii lalek Barbie, którą nazwano "Fashionistas" pojawiły się 33 lalki o 30 różnych kolorach włosów, 24 fryzurach, 22 kolorach oczu, 14 kształtach twarzy, 7 kolorach skóry i 4 typach figur. Dzięki tej różnorodności nowa kolekcja pełniej obrazuje różne typy kobiecej urody oraz jest bliższa rzeczywistości.
Polecamy: Genialna sesja topowych modelek w Vogue'u. Jako Barbie pozowała nawet Frąckowiak.
5 z 8
W najnowszej kolekcji nie brakuje lalek o pełnych biodrach i bardzo kobiecych figurach.
6 z 8
Producenci chcą, by nowe lalki były bliższe prawdzie o kobiecej urodzie. Marzą o "odczarowaniu" złego wizerunku lalki Barbie, lansującej jedynie wysokie, szczupłe kobiety o długich blond włosach.
7 z 8
Czy nowe lalki spotkają się z sympatią dziewczynek na całym świecie?
8 z 8
Kolekcja „Fashionistas" to pewnego rodzaju rewolucja w świecie popkultury. Czy przyniesie ona oczekiwane efekty?