Niebieski to… nowy czarny! Zobaczcie najnowszą kolekcję domu mody Dior na jesień 2017
1 z 14
Dyrektor kreatywna domu mody Christian Dior, Maria Grazia Chiuri zaprezentowała swoją kolekcję prêt-à-porter na jesień i zimę 2017. Pokaz w ulubionym przez projektantkę miejscu czyli paryskim Musée Rodin zdominował jeden kolor. Jaki? Wygląda na to, że wzorem wielkich malarzy takich, jak Picasso, Miró czy Cézanne dom mody Dior przeżywa właśnie swój „okres niebieski”. Tak więc prawie wszystkie stroje i dodatki utrzymane były w różnych odcieniach tego koloru. Na wybiegu pojawiła się też dawno nie widziana u Diora kwintesencja niebieskości czyli dżins. Jedyny wyjątek zrobiła Maria Grazia Chiuri dla zdetronizowanej czerni. Czarne były na przykład dodatki, w tym ten najbardziej eksponowany - skórzany beret. Nic dziwnego, że w granatowo-czarnym otoczeniu prawdziwy szok wywołały… różowe włosy modelki Fernandy Ly.
Pokaz kolekcji Diora na jesień/zimę 2017.
Polecamy też: Maria Grazia Chiuri zaprasza do tajemniczego ogrodu! Oto jej pierwsza kolekcja couture dla Diora!
Blue is new black
Maria Grazia Chiuri tak tłumaczy swój wybór: „Pochodzę z pokolenia, które kocha czerń. Ostatnio doszłam do wniosku, że niebieski jest jedynym kolorem, który jest w stanie z nią skutecznie konkurować”. I kontynuuje: „Wierzę, że to kolor przywołujący na myśl wspólnotę i jednocześnie… kolor uniformu. A nic tak nie podkreśla równości jak właśnie on. Z ubrań z mojej kolekcji każda kobieta może zbudować sobie własny”. Tak więc autorka kultowego już T-shirtu z napisem „We should all be feminists” czyli „Wszyscy powinniśmy być feministami” nie ustaje w poszukiwaniu stroju dla współczesnej, silnej kobiety. Na koniec dodajmy, że w pierwszym rzędzie też nie zabrakło niebieskiego. Granatowy płaszcz z kolekcji na jesień i zimę 2017 roku i wspomniany już beret miała na sobie ambasadorka Diora, Rihanna. A jej siły i wytrwałości nikt nie może przecież odmówić. Zapraszamy do naszej galerii!
Rihanna na pokazie Diora na jesień/zimę 2017.
Polecamy też: W Diorze rządzą kobiety! Jak wypadła pierwsza kampania nowej projektantki legendarnego domu mody?