Niezwykła wystawa poświęcona biżuterii Tiffany & Co.
Znacie historię tej kultowej marki?
Wystawa poświęcona biżuterii Tiffany & Co. otwierzyła się w Szanghaju. Ekspozycję zatytułowaną Vision and Virtuosity można oglądać w Fosun Art Foundation. Prezentuje ona ponad 350 bezcennych obiektów dokumentujących ponad dwustuletnią historię jednej z najbardziej znanych marek biżuteryjnych na świecie.
Wystawę zaczyna część zatytułowana Blue is a Color of Dreams, czyli Niebieski jest kolorem marzeń. Możemy tu podziwiać repliki wystaw sklepowych z flagowego butiku Tiffany & Co. W części Tiffany Love widzowie mogą pisać listy miłosne wyświetlane na ścianach i przymierzać pierścionki zaręczynowe. Na zakończenie, w części Diamonds: Miracles of Nature, czyli Diamenty: Cuda natury znalazł się 128-karatowy diament noszony zaledwie parę razy w historii, w tym przez Audrey Hepburn podczas sesji promocyjnej Śniadania u Tiffany'ego i ostatnio - przez Lady Gagę na Oscarach.
Lady Gaga w naszyjniku Tiffany & Co. na gali rozdania Oscarów, 2019.
Symbol miłości od Tiffany'ego
Dla wielu turystów odwiedzających Nowy Jork sklep Tiffany & Co. przy Piątej Alei jest tak samo ważną atrakcją jak Empire State Building. Przyczyniło się do tego m.in. wspomniane już Śniadanie u Tiffany'ego, ale nie tylko. Na swą wyjątkowa pozycję marka pracowała dwieście lat.
W roku 1886 jubiler Charles Lewis Tiffany sprawił, że pierścionek z brylantem stał się współczesnym symbolem miłości. Wtedy to na rynku pojawił się znany do tej pory na całym świecie model The Tiffany Setting. Jak on wygląda? Kamień (tzw. soliter) po oszlifowaniu osadzony jest w oprawie ze złota lub platyny. Gniazdo, w którym spoczywa kamień, składa się z sześciu zębów. Charakteryzuje się tym, że diament dostaje dużo światła i ukazywany przez to jest blask kamienia.
Broszka z niebieskim tanzanitem marki Tiffany & Co. z 1968 roku.
Symbol marki Tiffany & Co.
The Tiffany Blue Book, który pojawił się na rynku w 1845 roku był z kolei pierwszym w historii katalogiem wysyłkowym firmy jubilerskiej. W 1968 marka Tiffany & Co. jako pierwsza wprowadziła do sprzedaży niebieski tanzanit.
Jeśli już mówimy o kolorze niebieskim. Jednym z symboli marki jest kolor Tiffany Blue, który został zarejestrowanym znakiem towarowym firmy. Niebieski odcień (kolor... jaj drozda) jest do dziś stosowany w pudełkach, katalogach, torbach na zakupy, broszurach, stronie internetowej, reklamach i materiałach promocyjnych firmy.
Blue Box Tiffany są amerykańskimi ikonami stylu i elegancji
pisał w roku 1906 New York Sun. I chyba niewiele się w tj sprawie zmieniło.
Wczesna wersja słynnego pudełka Tiffany & Co.
Wystawa biżuterii Tiffany & Co. w Szanghaju
Na wystawie Vision and Virtuosity w Szanghaju nie można kupić żadnego wyrobu Tiffany. Jesteśmy pewni, że ekspozycja przyczyni się do wzrostu popularności tej marki. A i tak jest już ona w Azji ogromna. Na przykład w Japonii sprzedaje się ponad 40 procent wszystkich pierścionków zaręczynowych The Tiffany Setting! Czy Chińczycy też ulegną magii Tiffany & Co.? Jak widać, marka nad tym usilnie pracuje!
Broszka zaprojektowana przez Jeana Schlumbergera dla Tiffany & Co. podarowana Jackie Kennedy przez jej męża Johna F. Kennedy'ego.
Audrey Hepburn w filmie „Śniadanie u Tiffany'ego”, 1961.