Reklama

Dom mody Gucci wypuścił kolekcję na Chiński Nowy Rok! 25 stycznia pożegnamy rok Świni i wejdziemy w rok Szczura. Pewnym zaskoczeniem może być więc fakt, że tej okazji marka dowodzona przez Alessandro Michele przygotowała spory zestaw ubrań i akcesoriów z… Myszką Mickey. Radosną i pełną kolorów kolekcję reklamuje sesja, która powstała w Parku Disney’a w w Kalifornii. Na zdjęciach, których autorką jest Harmony Korine oprócz Myszki Mickey wystąpili chińska aktorka Ni Ni, aktor Earl Cave oraz modelka i stylistka Zoë Bleu. Kolekcja trafi do sprzedaży 3 stycznia. Trudno jednak powiedzieć, jak na zamianę szczura na myszkę zareagują Chińczycy, bo jak pokazują to liczne przykłady bywają w tych sprawach dość zasadniczy…

Reklama

Problemy z pałeczkami czy wpadka Dolce&Gabbana w Chinach

Przypomnijmy tylko skandal z Dolce&Gabbana. W 2018 roku Stefano Gabbana zamieścił na Instagramie zabawny w swoim przekonaniu filmik pokazujący, jak chińska modelka usiłuje jeść spaghetti... pałeczkami. Na reakcję nie trzeba było długo czekać! Post uznano w Chinach za niesmaczny, rasistowski i utrwalający krzywdzące stereotypy. Butiki w Pekinie czy Kantonie zaczęły świecić pustkami (nie licząc pilnujących ich licznych ochroniarzy), a chińskie sklepy internetowe wycofywały towary z logo D&G z oferty. Dolce&Gabbana przepraszali Chińczyków przez długie miesiące i wciąż nie ma pewności, czy się im w to końcu udało… A o tym, jak poważne jest to zmartwienie niech świadczy fakt, że mieszkańcy Chin wydają co roku na towary luksusowe astronomiczną kwotę 100 miliardów dolarów!

Reklama
Reklama
Reklama