Beyoncé znowu zadziwia! Do najnowszej kampanii zatrudniła niepełnosprawną dziewczynę, która choruje na zanik mięśni
Beyoncé zatrudniła modelkę chorującą na zanik mięśni. Piosenkarka wiele razy udowodniła już, że jest nie tylko królową popu, ale też innowatorką, której na sercu leżą prawa kobiet i mniejszości. Tym razem pokazała, że w świecie mody jest miejsce też dla niepełnosprawnych modelek.
Amerykanka Jillian Mercado została twarzą kampanii „Formation”, promującej kolekcję ubrań królowej popu. Jillian jest jedną z trzech modelek, których zdjęcia autorstwa Danieli Vesco znalazły się na stronie internetowej sklepu Beyoncé. Dziewczyny pozują w ubraniach z cytatami z piosenki „Formation” i zdjęciami piosenkarki. Mercado ma na sobie między innymi czapkę z napisem „Hot Sauce” i bluzę z zadziorną deklaracją „I Twirl on Them Haters”.
Modelka na Twitterze określiła swój udział w kampanii „surrealistycznym i niesamowitym”. To też dobra wiadomość dla świata mody. Beyoncé pokazała, że jest w nim miejsce dla różnorodności, w szerokim pojęciu – nie tylko rasowej i etnicznej. Poza Mercado w branży jest niewiele niepełnosprawnych modelek, ale jej obecność w kampanii o takiej randze może wiele zmienić.
Jillian Mercado podziękowała Beyoncé na swoim Instagramie.
Jillian cierpi na zanik mięśni i porusza się na wózku. Nie przeszkodziło jej to jednak w realizacji marzeń. W wywiadach twierdzi, że kariera w świecie to mody to to czego zawsze pragnęła, choć wiedziała, że nigdy nie będzie wyglądać jak typowa modelka. Mercado z pewnością miała trudniejszy start niż inne dziewczyny.
– Gdy byłam młodsza, szukałam autorytetu. Byłam zszokowana, że w świecie mody nie było nikogo takiego jak ja – powiedziała magazynowi „Vogue”. Teraz Jillian jest wzorem dla wielu dziewczyn. – Gdy ludzie mówią mi, że jestem dla nich wzorem, jestem zdziwiona. Uwielbiam to i bardzo mi to schlebia, ale też dotyka mnie osobiście, ponieważ pamiętam jak to było dorastać bez osoby, z którą mogłabym się identyfikować – wyznała. Teraz jej celem jest zupełne oswojenie niepełnosprawności w świecie mody. – Chciałabym nie być traktowana jak modelka na wózku, tylko po prostu modelka – powiedziała w wywiadzie.
Warto zaznaczyć, że „Formation” to nie pierwsza kampania z udziałem Mercado. Reprezentowana przez agencję IMG modelka reklamowała już firmy Diesel i Nordstrom. Jillian ma też doświadczenie jako stylistka. Jako studentka pracowała dla magazynów "Alllure" i "Veranda". Stylizowała nawet sesję dla „Vogue”.
Jillian Mercado chce, by w świecie mody było miejsce też dla niepełnosprawnych modelek.
Piosenka Beyoncé "Formation" to niemal manifest przeciwko dyskryminacji rasowej, który wzbudził w show-biznesie gorącą dyskusję.