Reklama

Beyoncé zatrudniła modelkę chorującą na zanik mięśni. Piosenkarka wiele razy udowodniła już, że jest nie tylko królową popu, ale też innowatorką, której na sercu leżą prawa kobiet i mniejszości. Tym razem pokazała, że w świecie mody jest miejsce też dla niepełnosprawnych modelek.

Reklama

Amerykanka Jillian Mercado została twarzą kampanii „Formation”, promującej kolekcję ubrań królowej popu. Jillian jest jedną z trzech modelek, których zdjęcia autorstwa Danieli Vesco znalazły się na stronie internetowej sklepu Beyoncé. Dziewczyny pozują w ubraniach z cytatami z piosenki „Formation” i zdjęciami piosenkarki. Mercado ma na sobie między innymi czapkę z napisem „Hot Sauce” i bluzę z zadziorną deklaracją „I Twirl on Them Haters”.

Modelka na Twitterze określiła swój udział w kampanii „surrealistycznym i niesamowitym”. To też dobra wiadomość dla świata mody. Beyoncé pokazała, że jest w nim miejsce dla różnorodności, w szerokim pojęciu – nie tylko rasowej i etnicznej. Poza Mercado w branży jest niewiele niepełnosprawnych modelek, ale jej obecność w kampanii o takiej randze może wiele zmienić.

Jilian Mercado/Instagram

Jillian Mercado podziękowała Beyoncé na swoim Instagramie.

Jillian cierpi na zanik mięśni i porusza się na wózku. Nie przeszkodziło jej to jednak w realizacji marzeń. W wywiadach twierdzi, że kariera w świecie to mody to to czego zawsze pragnęła, choć wiedziała, że nigdy nie będzie wyglądać jak typowa modelka. Mercado z pewnością miała trudniejszy start niż inne dziewczyny.

Gdy byłam młodsza, szukałam autorytetu. Byłam zszokowana, że w świecie mody nie było nikogo takiego jak ja – powiedziała magazynowi „Vogue”. Teraz Jillian jest wzorem dla wielu dziewczyn. – Gdy ludzie mówią mi, że jestem dla nich wzorem, jestem zdziwiona. Uwielbiam to i bardzo mi to schlebia, ale też dotyka mnie osobiście, ponieważ pamiętam jak to było dorastać bez osoby, z którą mogłabym się identyfikować – wyznała. Teraz jej celem jest zupełne oswojenie niepełnosprawności w świecie mody. – Chciałabym nie być traktowana jak modelka na wózku, tylko po prostu modelka – powiedziała w wywiadzie.

Warto zaznaczyć, że „Formation” to nie pierwsza kampania z udziałem Mercado. Reprezentowana przez agencję IMG modelka reklamowała już firmy Diesel i Nordstrom. Jillian ma też doświadczenie jako stylistka. Jako studentka pracowała dla magazynów "Alllure" i "Veranda". Stylizowała nawet sesję dla „Vogue”.

Jilian Mercado/Instagram

Jillian Mercado chce, by w świecie mody było miejsce też dla niepełnosprawnych modelek.

Piosenka Beyoncé "Formation" to niemal manifest przeciwko dyskryminacji rasowej, który wzbudził w show-biznesie gorącą dyskusję.

Polecamy też: Chłopak w damskich ubraniach i pierwsza czarnoskóra ambasadorka Chanel. Dzieci Willa Smitha nowymi ikonami mody? Willow i Jaden w kampaniach u największych projektantów.

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama