Tommy Hilfiger i Dee Ocleppo: Miłość od drugiego wejrzenia
Oto dwoje projektantów, których połączyło uczucie, zawód i... pasja do mody
- Redakcja VIVA!
Thomas Jacob Hilfiger. Tego nazwiska nie trzeba nikomu przedstawiać. Ale dla porządku rzeczy przypomnijmy: amerykański projektant mody, twórca marek Tommy Hilfiger, Tommy Jeans oraz Tommy Sport. Urodził się 14 marca 1951 roku. Dziś świętuje swoje 72. urodziny. Wychował się w irlandzkiej katolickiej rodzinie w Elmirze, gdzie uczęszczał do liceum. Rodzice wyrzucili go z domu, przez rok był bezdomny. W wieku dwudziestu lat zajął się sprzedażą detaliczną ubrań na własną rękę. Wkrótce potem przeniósł się do Nowego Jorku, by spełnić swoje marzenia o zostaniu projektantem. Jego małżeństwo z pierwszą żoną Susie Hilfiger trwało dwadzieścia lat i zakończyło się rozwodem w 2000 roku. Nie to, co jego kariera, która trwa do dziś. I jego marki, które chyba nigdy nie miały się lepiej. Dee Ocleppo także jest projektantką mody, właścicielką firmy produkującej luksusowe akcesoria i torebki, a w młodzieńczych latach pracowała jako modelka. Jej małżeństwo z włoskim tenisistą Giannim Ocleppo zakończyło się rozwodem w 2003 roku. Ani Tommy, ani Dee nie spodziewali się, że staną na swojej drodze. I że połączy ich nie tylko wspólny zawód i pasja, lecz także miłość.
ZOBACZ: Tommy Hilfiger przedstawia kampanię Moving Forward Together
Najpierw praca, potem miłość
"To była miłość od drugiego wejrzenia", mówi Dee Ocleppo. Poznali się w 2005 roku w Saint-Tropez, połączyły ich wspólne zainteresowania, rozmowy o dzieciach i moda. Tommy jest ojcem czwórki dorosłych już dzieci z poprzedniego małżeństwa, a Dee - dwójki nastoletnich chłopców, również z pierwszego małżeństwa. Ponieważ oboje mają dzieci w spektrum autyzmu, połączyli siły, aby zwiększać świadomość i zbierać fundusze na rzecz organizacji Autism Speaks. Tommy zaangażował się w kampanie społeczne o autyzmie, przygotowywał reklamy i organizował zbiórki wśród znajomych, natomiast Dee przeznaczyła dużą pulę pieniędzy ze sprzedaży torebek na rzecz fundacji. Sławny syn projektantki, Julian Ocleppo, zdecydował się iść w ślady ojca i zaczął zawodowo uprawiać sport. Dziś odnosi ogromne sukcesy w świecie tenisa: zdobył 3 tytuły deblowe ATP Challenger w 2018 roku oraz świetnie zadebiutował podczas ATP World Tour (również w zawodach deblowych) Italian Open w 2018. Dee bardzo wspiera syna w jego karierze: razem z Tommym często można zobaczyć ich na trybunach, dopingujących młodego Ocleppo. "Więzi rodzinne i kontakt z naszymi dziećmi są dla nas bardzo ważne", podkreśla para niemal w każdym wywiadzie.
CZYTAJ TEŻ: Tommy Hilfiger i Coca-Cola to ikony amerykańskiego stylu!
Nic nie łączy lepiej niż wspólna pasja
Po zaledwie pięciu latach wspólnego życia para uznała, że to dobry moment nie tylko na dzielenie kuchni, salonu i łoża, lecz także wspólne zaangażowanie się w kilka inicjatyw, na które w końcu mieli czas. Razem zaczęli zatem pracować na rzecz kliku fundacji (w tym wspominanej Autism Speaks), cały czas dzieląc się swoimi pasjami, pomysłami i inspiracjami. "Uważam Dee za swoją muzę", podsumował Tommy w jednym z wywiadów. "Za każdym razem, gdy tworzymy razem kolekcję, myślę o tym, co by na niej dobrze wyglądało, co i jak by nosiła. Muszę przyznać, że nigdy nie poznałem kobiety, której wszystko tak idealnie pasuje!"
ZOBACZ WIĘCEJ: Oto niezwykłe wnętrza domu Tommy'ego Hilfigera
Kiedy projektant potrzebuje jednak konstruktywnej krytyki, zawsze może liczyć na żonę, która nie przebiera w słowach oceniając kolejne projekty męża. Wówczas wzajemny osobisty zachwyt schodzi na drugi plan. Liczy się trzeźwa ocena tego, jaką wartość artystyczną i biznesową ma planowana na kolejny sezon kolekcja. "Zawsze wyrażam swoją opinię możliwie szczerze. Wiem, że mam świetny gust", zapewnia bez skrępowania Ocleppo. Ten rodzaj otwartej, szczerej i opartej na współpracy komunikacji sprawił, że Dee i Tommy to dziś prawdziwa power couple. A tych, nawet w Stanach Zjednoczonych, jest jak na lekarstwo.
Pandemia? Najlepszy czas na bycie razem
Dla Hilfigerów pandemia COVID-19 oznaczała wycofanie się z tak intensywnej działalności jak wcześniej i zastanowienie się nad wieloma aspektami ich biznesu. Ale także relacji. "Czuję, że byliśmy naprawdę produktywni, nie traciliśmy czasu i energii na jeżdżenie i latanie tam i z powrotem. Dało nam to dużo więcej czasu na skupienie się i kreatywne myślenie Oraz na bycie razem", podsumowuje dwa lata pandemii Dee. Para weszła też szybko w świat cyfrowy. "Mogę nazwać siebie ekspertem od technologii, gier, wirtualnej rzeczywistości i produktów, które znajdują się w przestrzeni metaverse. Wierzę, że to nasza przyszłość", mówi Hilfiger, zauważając, że marka Dee Ocleppo wprowadziła możliwość zakupów na żywo, a jego firma wkracza w wymiar VR.
CZYTAJ TEŻ: Tommy Hilfiger świętuje dziś swoje 68. urodziny!
Hilfigerowie optymistycznie patrzą w przyszłość. Kochają się, opiekują dziećmi (w tym jednym wspólnym - Sebastianem Thomasem, który skończył niedawno 12 lat), w końcu mogą spędzić trochę więcej czasu razem. Ale są też dla siebie partnerami biznesowymi. "Wspaniale mieć taką osobę obok siebie i prosić ją rady. To jest bezcenne!", mówi Dee. Tak samo jak bezcenne jest uczucie, które w pewnym momencie życia przyciąga do siebie dwoje ludzi. Niezależnie od tego, jaką mają za sobą przeszłość. I jaką przyszłość.
Tekst: Aleksandra Trendak