Reklama

Nowy dyrektor kreatywny Burberry Riccardo Tisci zmienił logo domu mody, którym kieruje od marca tego roku! Autorem projektu jest Peter Saville, grafik który pracował m.in. z zespołami Joy Division i New Order oraz odpowiada za zmianę logo Calvina Kleina. Nowy logotyp Burberry zawiera nazwę marki i napis London England. Wykorzystano w nim krój pisma Bodoni. Co warte podkreślenia, Tisci zrezygnował z dotychczas stosowanego emblematu marki czyli rycerza na koniu (Equestrian Knight). Jak wyjaśnia Peter Saville, nowy logotyp pokazuje, że Burberry jest nowoczesnym brandem i w w takim samy stopniu, żyje przyszłością, co swym historycznym dziedzictwem.

Reklama

Nowe czasy, nowe logo marek

Przypomnijmy, że Burberry to nie jedyna marka, która unowocześniła ostatnio swoje logo. W zeszłym roku zrobiło to Valentino i zamiast dobrze znanego napisu VALENTINO, jego produkty zdobi teraz znak VLNT. Swoje logo zmienił również dom mody Balenciaga. Dyrektor kreatywny marki Demna Gvasalia sprawił, że stało się bardziej zwarte i jak sam mówi, przypomina znak drogowy. Nowe logo Calvina Kleina zaprezentował także Raf Simons. Całe to zamieszanie z logo zapoczątkował zaś w 2012 roku Hedi Slimane, który zreformował logo Yves Saint Laurent (do starego znaku marki chętnie powraca w swych kolekcjach, Anthony Vaccarello, ale to inna historia). Co ciekawe, wszystkie nowe logo znanych domów mody wykorzystują wyłącznie duże litery i pismo bezszeryfowe. Cóż, idzie nowe, ale rycerza na koniu Burberry trochę żal...

Materiały prasowe
Materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama