Riccardo Tisci zmienił logo domu mody Burberry!
Słynny rycerz Burberry przechodzi do historii!
Nowy dyrektor kreatywny Burberry Riccardo Tisci zmienił logo domu mody, którym kieruje od marca tego roku! Autorem projektu jest Peter Saville, grafik który pracował m.in. z zespołami Joy Division i New Order oraz odpowiada za zmianę logo Calvina Kleina. Nowy logotyp Burberry zawiera nazwę marki i napis London England. Wykorzystano w nim krój pisma Bodoni. Co warte podkreślenia, Tisci zrezygnował z dotychczas stosowanego emblematu marki czyli rycerza na koniu (Equestrian Knight). Jak wyjaśnia Peter Saville, nowy logotyp pokazuje, że Burberry jest nowoczesnym brandem i w w takim samy stopniu, żyje przyszłością, co swym historycznym dziedzictwem.
Nowe czasy, nowe logo marek
Przypomnijmy, że Burberry to nie jedyna marka, która unowocześniła ostatnio swoje logo. W zeszłym roku zrobiło to Valentino i zamiast dobrze znanego napisu VALENTINO, jego produkty zdobi teraz znak VLNT. Swoje logo zmienił również dom mody Balenciaga. Dyrektor kreatywny marki Demna Gvasalia sprawił, że stało się bardziej zwarte i jak sam mówi, przypomina znak drogowy. Nowe logo Calvina Kleina zaprezentował także Raf Simons. Całe to zamieszanie z logo zapoczątkował zaś w 2012 roku Hedi Slimane, który zreformował logo Yves Saint Laurent (do starego znaku marki chętnie powraca w swych kolekcjach, Anthony Vaccarello, ale to inna historia). Co ciekawe, wszystkie nowe logo znanych domów mody wykorzystują wyłącznie duże litery i pismo bezszeryfowe. Cóż, idzie nowe, ale rycerza na koniu Burberry trochę żal...