Riccardo Tisci skończył swoją karierę w Burberry, kto został jego następcą?
Czy dorówna swojemu poprzednikowi?
- Aleksandra Trendak
Informacja o zakończeniu współpracy domu mody Burberry z dotychczasowym dyrektorem kreatywnym Riccardem Tisci po pięciu latach, była dużym zaskoczeniem dla wszystkich. Jednak jeszcze większym szokiem była informacja kto go zastąpi - Daniel Lee, były dyrektor kreatywny Bottegi Venety. Wniósł on wiele zmian w poprzedniej firmie, a teraz znów wraca do gry i musi sprostać naprawdę wysokim wymaganiom.
ZOBACZ TEŻ: Trendy jesień 2022: zapomnij o pomarańczowym - fiolet jest hitem tej jesieni!
Daniel Lee przejmuje stery w Burberry
Kariera Daniela Lee zaczęła się od zarządzania linią prêt-à-porter w Celine, ale w pełni rozwinął skrzydła w 2018 roku, kiedy objął stanowisko dyrektora kreatywnego Bottegi Venety. Zyskał bowiem ogromny budżet, niezwykłą wizję innych współpracowników oraz bogate archiwum marki, którym mógł się inspirować. Dzięki niemu Bottega wróciła w wielkim stylu na wybiegu, wylansowała kilkadziesiąt bestsellerów, między innymi torbę Pouch oraz charakterystyczny dla marki odcień zieleni – Bottega Green. Kiedy w 2021 roku szefostwo grupy Kering ogłosiło zakończenie współpracy z projektantem, było to ogromnym szokiem dla wszystkich, jednak potrzebował on tylko dwunastu miesięcy, aby znów wrócić na scenę jak dyrektor kreatywny innej wielkiej marki ze wspaniałą historią, czyli Burberry. 28 września 2022 roku Daniel Lee wydał oficjalne oświadczenie, w którym informuje, że zastępuje ówczesnego dyrektora kreatywnego, Riccarda Tisciego na tym stanowisku.
Wraz z zespołem napiszemy nowy rozdział brytyjskiego domu mody. Jestem bardzo podekscytowany powrotem do Londynu, miasta, które jest kolebką kreatywności.
Decyzja ta zbiega się z inną ważną zmianą kadrową w Burberry, gdyż stanowisko dyrektora generalnego marki obejmuje Jonathan Akeroyd, który nominację Lee komentuje następująco:
Daniel to wielki talent z wyjątkowym zrozumieniem dzisiejszego klienta. Jego nominacja jedynie wzmacnia ambicje, jakie mam wobec Burberry.
Odejście Ricardo Tisci z Burberry
Ricaro Tisci był jednym z ciekawszych dyrektorów kreatywnych marki Burberry, co udowodnił swoim ostatnim pokazem. Aksamitne, czarne suknie w kontraście do lekkich, koronkowych kreacji, a także ciekawe zderzenie faktur i materiałów, sprawiło, że jego ostatnia kolekcja na sezon wiosna-lato 2023 na długo zapadnie w pamięci wszystkich miłośników marki. W poście na Instagramie marki możemy przeczytać oświadczenie projektanta, w którym mówi:
Burberry to wyjątkowe miejsce z magiczną przeszłością i bardzo obiecującą przyszłością. Rozdział, o który napisałem w swojej długiej historii, jest tym, z którego jestem niesamowicie dumny i który postanowiłem, że zakończy się moim pokazem w poniedziałek. Rozwijałem się, aby kontynuować dziedzictwo innowacji i konsekwentnie opowiadałem się za kreatywnością i różnorodnością, aby zawsze pchać Burberry do przodu. Chcę podziękować moim zespołom, dawnym i obecnym, oraz armii współpracowników i przyjaciół, którzy pomogli mi napisać rozdział, który mam nadzieję pozostanie w historii Burberry na wiele lat.
Wiele sławnych modelek, między innymi Gigi Hadid pożegnały świetnego projektanta, podkreślając, że praca z nim była niezwykłym zaszczytem. Nowy dyrektor generalny, Jonathan Akeroyd także pożegnał odchodzącego dyrektora kreatywnego:
Riccardo odegrał kluczową rolę w repozycjonowaniu Burberry. Wzmocnił nasz kreatywny język, unowocześnił i ulepszył naszą ofertę produktową oraz wprowadził do naszej marki nową generację luksusowych klientów. W imieniu wszystkich w Burberry chciałbym podziękować mu za kreatywne przywództwo i życzyć mu wszystkiego najlepszego na przyszłość.
Zmiana dyrektora kreatywnego w marce modowej to zawsze ogromne wydarzenie, gdyż to właśnie on jest odpowiedzialny za najnowsze kolekcje, które zostaną zaprezentowane na pokazach i wejdą do sprzedaży. Lee zdecydowanie należy do osób, które są bardzo skuteczne w swoim działaniu i wie co należy zrobić, że o marce znów było głośno. Daniel Lee zacznie pracę już od 3 października, a w lutym 2023 roku będziemy mogli ocenić jego pracę podczas Tygodnia Mody w Londynie, gdzie zaprezentuje swoją pierwszą kolekcję.