Zara, marka należąca do hiszpańskiego koncernu Inditex, to jeden z najpopularniejszych brandów odzieżowych na świecie. Od lat cieszy się niesłabnącą popularnością. Powód? Często zmieniające się kolekcje, które nawiązują do trendów z pokazów mody i tych promowanych przez gwiazdy oraz łatwość zakupów. Zarówno w salonach, jak i online kupowanie i zwracanie towarów przebiega bezproblemowo. Dla wielu klientów to właśnie szybkie, darmowe zwroty są kluczowe. Kto z nas nie kupował rzeczy w kilku rozmiarach, żeby przymierzyć je w domowym zaciszu, a potem odesłać (za darmo!) te niepasujące? Teraz nie będzie to już takie proste. Zara rezygnuje z bezpłatnych zwrotów. Sieć rozpoczyna pobieranie od kupujących opłaty w wysokości 1,95 euro za zwrot zamówienia online. Odniesienie paczki do salonu marki nadal jest jednak bezpłatne.

Reklama

ZOBACZ TAKŻE: Moda w wirtualnym świecie: Zara wkracza do metaverse!

Płatne zwroty w Zarze - produktów kupionych online nie można odsyłać za darmo

W Holandii opłata za zwrot zamówienia online obowiązuje od lutego 2022. Została też wprowadzona w kilku innych krajach - płatne zwroty w Zarze dotyczą m.in. Irlandii, Belgii czy Wielkiej Brytanii. Póki co nie ma informacji, czy i kiedy taka opłata będzie dotyczyła polskiego rynku.

Reklama

Zara, podobnie jak wiele innych marek odzieżowych, wprowadziła też płatne torby na zakupy. Najpierw, jeszcze w 2021 roku taka opłata pojawiła się w Hiszpanii. Teraz także w Polsce klienci mają możliwość zakupienia toreb na zakupy. Wcześniej były darmowe. Dochody ze sprzedaży toreb papierowych (od 2020 roku w sklepach marek, należących do Inditexu nie ma już dostępnych toreb plastikowych) Inditex chce inwestować w projekty eko.

Dave Rushen/SOPA Images/LightRocket via Getty Images
Sheldon Cooper/SOPA Images/LightRocket via Getty Images
Reklama
Reklama
Reklama