Pokazy mody marki Victoria’s Secret odbywały się co roku przez 25 lat i były niezwykłym wydarzeniem w świecie mody, ponieważ poza prezentacją najnowszej kolekcji bielizny, były także niezwykłym show, na którym występowały najsławniejsze modelki na świecie, jak Kendall Jenner, Candice Swanepoel, Alessandra Ambrosio, a także można było zobaczyć występy muzyczne, między innymi Shawna Mendesa, The Weekend lub Taylor Swift. Teraz, po czterech latach przerwy i licznych kontrowersjach marka postanowiła wrócić w nowej formie. Czy przypadnie ona do gustu widzom? Jakie dyskusje toczyły się wokół marki Victoria’s Secret? Jak marka walczy z zarzutami?

Reklama

ZOBACZ TEŻ: Najnowsza kampania Victoria’s Secret przełamująca obowiązujące kanony piękna

Kontrowersje wokół marki Victoria’s Secret

Victoria’s Secret to jedna z najbardziej kultowych marek bieliźnianych, które do 2019 roku cieszyła się dobrą passą i ogromnym zainteresowaniem wśród klientek. Jednak po wyjściu na jaw wielu kontrowersji część fanów odwróciło się od marki. W 2019 roku media obiegały zarzuty molestowania seksualnego przez jednego z dyrektorów marki – Eda Razeka. Mężczyzna próbował całować modelki, sadzał je sobie na kolanach, a nawet jedną dotykał w miejscach intymnych przed pokazem w 2018 roku. Mimo, że skargi na niego docierały do Lesliego Waxnera, założyciela i głównego dyrektora L Brands, nic sobie z nich nie robił i ignorował je. Dopiero kiedy “The New York Times” opublikował wyniki śledztwa, na światło dzienne wyszły wszelkie skandale, które jasno pokazywały, że strefa komfortu modelek była regularnie naruszana wbrew ich woli. Kolejną rzeczą o jaką oskarżano markę były nierealne standardy piękna, które marka promowała. W dobie ruchu body postive wciąż promowała niezdrowy kanon, który opierał się na najwyższych i najszczuplejszych modelkach, które, aby dorównać narzuconym przez markę standardom musiały się miesiącami głodzić i stosować mordercze treningi. Wiele osób krytykowało także rozmiarówkę marki, gdyż dyskryminowała ona kobiety o pełniejszych kształtach, gdyż największa bielizna jaką można było dostać to L, które było zdecydowanie za małe dla posiadaczek tego rozmiaru. Wszystkie te czynniki sprawiły, że zainteresowanie wokół pokazów Victoria’s Secret drastycznie spadło, przez co dyrektorzy byli zmuszeni odwołać pokaz w 2019 roku.

Nowe wydanie Victoria’s Secret

Po czterech latach przerwy Victoria’s Secret zapowiada wielki powrót z nową, ulepszoną i bardziej inkluzywną ofertą. W tym celu marka już dwa lata temu w wywiadzie dla “The NewYork Times” wyjaśniła:

Gdy świat się zmieniał, reagowaliśmy zbyt wolno. Musieliśmy przestać myśleć o tym, czego chcą mężczyźni i skupić się na potrzebach kobiet.

Mówi Chief Executive – Martin Waters. W rezultacie firma zapoczątkowała dwie inicjatywy, pierwszą z nich jest The VS Collective, czyli grupę, która przejęła funkcję Aniołków Victoria’s Secret i zaczęła budować silniejszą więź z kobietami. Jej zadaniem jest tworzenie nowych programów partnerskich, inspirujących treści i wspieranie nie tylko klientek w ważnych dla nich sprawach. Do współpracy w tym projekcie marka zaprosiła między innymi Priyankę Choprę, Adut Akech i Megan Rapinoe, które reprezentują różne środowiska. Victoria’s Secret Global Found for Women’s Cancers to druga inicjatywa, która ma szerzyć świdomość wśród kobiet na temat nowotworów. Teraz zarząd Victoria’s Secret chce wrócić do corocznych pokazów mody. Rzecznik prasowy marki magazynowi “People” przekazał, że firma stawia na promowanie kobiecej siły i wprowadza wiele zmian w ich modelu biznesowym, aby jak najlepiej wpasować się w potrzeby wszystkich klientek.

Zobacz także

Tak jak już niejednokrotnie wspominaliśmy, inkluzywność to jedna z naszych głównych zasad, którą obecnie się kierujemy. To pozwoli nam powrócić do jednego z naszych najlepszych przedsięwzięć marketingowych i rozrywkowych w nowej, zupełnie zmienionej formie. Dzięki temu będziemy mogli pokazać, jaką marką jesteśmy dzisiaj.

Reklama

Victoria’s Secret po czterech latach planuje wrócić do corocznych pokazów mody, które kiedyś cieszyły się ogromną popularnością. Jednocześnie firma wciąż mierzy się ze skutkami licznych kontrowersji oraz skandalów, które stara się przykryć nowymi inicjatywami i pokazać, że zmienili swoje podejście i idą z duchem czasu. Pojawia się jednak pytanie, czy przetrwa mocną konkurencję ze strony Savage Fenty, które od jakiegoś czasu prężnie podbija rynek modowy i serca klientek. Czekacie na nowy pokaz Victoria’s Secret? Jak myślicie jakie nowości pojawią się na wybiegu?

Reklama
Reklama
Reklama