Reklama

Po Salvatore Ferragamo teraz przyszła kolej na Missoni. To już drugi w tym tygodniu włoski dom mody, który ogłasza zmiany na stanowisku dyrektora kreatywnego. W przypadku Missoni został nim Filippo Grazioli. Pierwszą kolekcję Włocha dla tego słynącego ze wzorzystych dzianin domu mody będziemy mgli zobaczyć już w maju. Pierwszy pokaz pod jego batutą obejrzymy zaś dopiero jesienią tego roku. Co jeszcze wiemy o nowym dyrektorze kreatywnym Missoni? Jaki styl preferuje? Dla jakich marek pracował do tej pory?

Reklama

ZOBACZ: Maximilian Davis wybrany nowym dyrektorem kreatywnym Salvatore Ferragamo

Kim jest Filippo Grazioli, nowy dyrektor kreatywny Missoni?

40-letni Grazioli urodził się we włoskim regionie Marche. Do zawodu projektanta przygotowywał się pobierając nauki na mediolańskim Istituto Europeo di Design, potem jednak przeniósł się zaś do Paryża, gdzie najpierw stażował, a potem pracował dla kilku uznanych francuskich i brytyjskich marek. Do 2013 roku asystował Martinowi Margieli i współtworzył z nim linię damską. Potem był członkiem teamów projektowych w takich domach mody jak Givenchy, Burberry czy Hermès.

Getty Images

CZYTAJ TEŻ: Kendall Jenner w barwnej kampanii Missoni

Missoni przyjmuje go otartymi rękami i zaprasza do swojego teamu. Adaptacja na początku może nie być jednak łatwa, szczególnie że marka od samego początku aż do tej pory była zarządzana jedynie przez członków rodziny Missoni. O to, jak w nowym miejscu poradzi sobie Grazioli nie martwi się jednak Livio Proli, prezes zarządu Missoni, który tak wita go na nowym stanowisku:

Filippo ma szansę stać się numerem jeden, nie każdy ma do tego warunki, ale on zdecydowanie ma! Granzioli przynosi do naszej marki całe bogactwo doświadczeń. Do tego sam jest pasjonatem Missoni, zna nasz dom mody, naszą twórczość, nasze wzory. A jak by tego było mało, jest niezwykle zmotywowany.

Swoją nominację na nowe stanowisko u Missoni 40-letni projektant zapowiedział zaś takimi oto słowami:

Czuję się zaszczycony, że mogę dołączyć do świata Missoni - marki, która odegrała ważną rolę w historii włoskiego stylu i designu, zachowując jednocześnie niezwykłą integralność przez prawie siedem dekad. Jestem niezwykle wdzięczny za tę szansę i możliwość dalszego przekuwania mojego doświadczenia w nowe wizje, która zachowają i umocnią radość, świeżość, poczucie koloru i pozytywności. Bo to przecież najważniejsze cechy dla marki Missoni.

ZOBACZ WIĘCEJ: Gigi Hadid w najnowszej kampanii włoskiego domu mody Missoni

My już nie możemy się doczekać pierwszej kolekcji Filippo Grazioliego i pierwszego pokazu, jaki zorganizuje pod skrzydłami nowej marki. Zgadujemy, że jego świeże pomysły pozwolą nam wszystkim spojrzeć na markę z wieloletnimi tradycjami jaką jest Missoni z zupełnie nowej perspektywy.

Getty Images

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama