Reklama

Tommy Hilfiger po trzyletniej przerwie powraca na New York Fashion Week w niezwykłym stylu! Kolekcja nazwana “Tommy Factory” została zainspirowana kultowym nowojorskim studiem Andy’ego Warhola i celebruje jego niezwykły wpływ na popkulturę. Pokłady kreatywnej ekspresji można było zobaczyć w Skyline Drive-In Theatre na Brooklynie, kiedy pokazowi kolekcji “See Now, Buy Now” towarzyszył ulewny deszcz... na wybiegu! Czym wyróżniał się ten pokaz? Jakie projekty zostały zaprezentowane na wybiegu? Jakie nowinki technologiczne pojawiły się na nim?

Reklama

PRZECZYTAJ O: Czy London Fashion Week w cieniu żałoby odbędzie się?

“Deszczowa piosenka” w wykonaniu Tommy’ego Hilfigera

Wybieg najpierw wypełniła muzyka Beyoncé, między innymi “Break My Soul” i “Summer Renaissance” z jej nowego albumu, a w tle podczas całego show leciały piosenki “Lose Control” Missy Elliott i “Her” Megan Thee Stallion. Następnie na wybieg wyszły modelki, między innymi Lila Moss, Winnie Harlow, Alton Mason, Amelia Gray, Duckie Thot, Hari Nef, Julia Fox, Paloma Elsesser, Parker van Noord, Precious Lee, a nawet były redaktor magazynu “Interview” Bob Colacello, który zaprezentował się w dramatycznie przewymiarowanych i obszernych ubraniach. Jednak jednym z większych zaskoczeń był deszcz, który zaczął padać na modelki. Zaskakującym zwrotem był także fakt, że w pewnym momencie modelka wzięła pod rękę siedzącego w pierwszym rzędzie Travisa Bakera i poprowadziła na scenę, gdzie dał niezwykły perkusyjny występ, kiedy modelki robiły ostatnie okrążenie na wybiegu. Ostatnie uderzenia Bakera w bębny oznaczały koniec pokazu, a przemoczona i entuzjastyczna publiczność zaczęła bić brawa.

IMAXTREE

Na wybiegu można było również zobaczyć nowy monogram TH, stworzony we współpracy z ilustratorem i projektantem graficznym Fergusem Purcellem oraz specjalną część kolekcji przygotowaną przy współpracy z brytyjskim projektantem Richardem Quinnem. Tommy Hilfiger w swoim komunikacie prasowym powiedział:

Moje serce natychmiast powędrowało do kultowej kultury twórczej Nowego Jorku, kiedy zastanawiałem się, gdzie rozpocząć nasz powrót w czasie tygodnia mody. W tym miejscu moda, sztuka, muzyka i rozrywka spotykały się, gdy zaczynałem w branży. A dziś nadal to podejście inspiruje mnie do angażowania się w nowocześniejsze społeczności, tworząc nowe, kreatywne doświadczenia. W tym sezonie chodzi o zderzenie moich ulubionych archiwalnych inspiracji z nowymi koncepcjami wydarzeń na żywo i wirtualnym świecie. To doskonały wyraz tego, za czym się opowiadamy, oddając hołd naszym korzeniom, powracając do Nowego Jorku.

Nie bez powodu w komunikacie Tommy wspomina o wirtualnym świecie, ponieważ równocześnie z pokazem odbywała się także premiera najnowszych skinów dostępnych na platformie Roblox. Była to forma złożenia hołdu Andy’emu Warholowi, który słynął ze swojego multidyscyplinarnego podejścia do sztuki, mody i kultury, a pokaz Tommy’ego stał się eksperymentem połączenia świata realnego, z wirtualnym. Generowane przez gości balony AR oświetliły panoramę pasa startowego jak “kreacje metaversum w interakcji z gośćmi IRL”.

ZOBACZ TEŻ: Moda w metaverse: już film science-fiction czy jeszcze rzeczywistość?

IMAXTREE

Reklama

Był to zdecydowanie jeden z ciekawszych pokazów, gdyż rzadko można zobaczyć premierę najnowszej kolekcji na realnym wybiegu i w wirtualnym świecie. Pierwsze rzędy zajęły takie gwiazdy jak Kourtney Kardashian, Kate Moss oraz Shawn Mednes, co tylko podniosło poziom wydarzenia. Sprawdźcie w naszej galerii zdjęcia najnowszej kolekcji Tommy’ego Hilfigera.

Reklama
Reklama
Reklama