Reklama

Gucci nie boi się odważnych i niepowtarzalnych pomysłów. Już wcześniej mogliśmy zobaczyć świetnie zrealizowane kampanie marki, które angażowały interesujące osoby jak Jessica Chastain, Snoop Dog oraz Miley Cyrus, które w swój niepowtarzalny sposób zaprezentowały na zdjęciach wyrazisty charakter marki. Teraz Alessandro Michele, dyrektor kreatywny Gucci postanowił pójść krok dalej i na fotografiach najnowszej kampanii reklamowej odtworzyć ikoniczne sceny z legendarnych filmów Stanleya Kubricka! Jakie filmy wybrał? Jak zmienił kultowe kadry z filmów? Jak opisuje najnowszy projekt?

Reklama

PRZECZYTAJ O: Jessica Chastain zachwyca w najnowszej kampanii biżuterii Gucci

Gucci w hołdzie twórczości Stanleya Kubrika

Alessandro Michele postanowił wejść we współpracę z Warner Bros, aby odtworzyć niezapomniane momenty z takich filmów Kubricka jak: “Lśnienie”, “Mechaniczna pomarańcza”, “2001: Odyseja kosmiczna”, a nawet “Barry Lyndon”. Gucci pokazało między innymi kadry przedstawiające przerażające bliźniaczki z filmu “Lśnienie”, brutalnych kumpli z “Mechanicznej pomarańczy” oraz zamaskowaną imprezę z filmu “Oczy szeroko zamknięte”. Marka nie oszczędzała na ożywieniu kultowych scen i wstawieniu do nich modeli i modelek w najnowszych ubraniach i akcesoriach z linii “Exquisite Gucci” na sezon jesień-zima 2022. W kampanii możemy zobaczyć kilku sobowtórów Wendy’ego i Danny’ego Torrance’a, którzy w niezwykły sposób zapozowali i odtworzyli znane sceny. Rozpoznajemy także przerażająco puste korytarze z “Lśnienia” i obracający się tunel z “Odysei kosmicznej”, których przestrzeń wypełniły modelki Gucciego. Zdaniem dyrektora kreatywnego, Alessandro Michele projekt ten był jak sen.

Kubrik był w istocie prawdziwym rzeźbiarzem gatunków: reżyserem międzygatunkowym, który wyprzedzał swoje czasy. Jego umiejętności budowania historii przekraczały wszelkie granice i obalały wszelkie konwenanse i etykiety, co zawsze było dla mnie bardzo inspirujące. W akcie uwielbienia postanowiłem ponownie zamieszkać w filmach Kubircka. Pozwoliłem sobie na ich demontaż, łączenie, rozszczepianie i ponowne składanie. Przeszłość eksploduje w teraźniejszość.

Reklama

Bez wątpienia najnowsza kampania Gucci to niezwykłe widowisko, które na długo zapisze się na kartach historii. Alessandro Michele perfekcyjnie połączył klimat kultowych filmów z kampanią marki luksusowej. Jak oceniacie efekty kampanii?

Reklama
Reklama
Reklama