Księżna Kate bardziej wpływowa w świecie mody niż księżna Meghan?!
Czy efekt Meghan słabnie?
- Marcin Brzeziński
Kto w Wielkiej Brytanii inspiruje do modowych zakupów? Do tej pory bez zastanowienia wymieniano dwie osoby: księżną Meghan, a zaraz po niej księżną Kate. W 2019 roku platforma zakupowa Lyst ogłosiła, że 38-letnia księżna Meghan jest najbardziej wyszukiwaną osobą w internecie jeśli chodzi o sprawy mody i przyznała jej tytuł „internetowej influencerki roku”. Księżna Kate choć wpływowa nie mogła się równać z oddziaływaniem żony księcia Harry’ego. Ale jak pokazują ostatnie badania ta sytuacja zaczyna się powoli zmieniać.
Koniec „efektu księżnej Meghan”?
Właśnie opublikowano bowiem najnowsze analizy, które przeprowadziła inna platforma - LovetheSales.com. Wykorzystano w nich dane z internetowych wyszukiwań ponad sześciu milionów Brytyjczyków. Okazało się, że jeszcze przed rokiem księżna Meghan była inspiracją do wyszukiwań dla znacząco większej grupy niż księżna Kate. Ale od czasu, gdy ogłoszono słynny Megxit (tak media na wzór Brexitu nazywają decyzję Meghan Harry’ego o zaprzestaniu reprezentowania rodziny królewskiej) to księżna Kate wysunęła się na prowadzenie. Dlaczego? Wytłumaczenie może być dosyć proste. Kiedy Meghan i Harry spędzali czas w Kanadzie media publikowały dużo mniej zdjęć księżnej Meghan, a księżna Kate była wciąż dostępna dla brytyjskiej publiczności i inspirowaną ją do modowych zakupów. Na tej podstawie platforma LovetheSales.com ogłosiła więc zmierzch słynnego efektu Meghan, który powodował, że ubrania które założyła księżna znikały w jednej chwili z oferty. My nie jesteśmy tego tacy pewni (zobaczcie co się stało z ostatnią kreacją, którą założyła). Wydaje nam się bowiem, że księżna Meghan nie powiedziała jeszcze swego ostatniego słowa. Także w sprawach mody!