Reklama

Czy tak naprawdę będzie wyglądało nowe logo Gucci? Wykonany dziecięcą ręką napis „Gucci” pojawił się na stronie domu mody na Facebooku i wywołał burzę w Internecie. Czy to możliwe, żeby sławny włoski dom mody porzucił swoje historyczne logo i zastąpił je dziecięcą kaligrafią? - zastanawiają się internauci. Głosy rzecz jasna są podzielone. Jedni podziwiają świeżość pomysłu i wykorzystują go w internetowych memach. Inni zarzucają nowemu logo infantylizm. Jeszcze inni widzą w nim dość tani chwyt marketingowy, który odciąga uwagę od tego, co powinno być w jej centrum, czyli nowej kolekcji Alessandro Michele.

Reklama

Nowe logo Gucci. Powrót do dzieciństwa

Ten ostatni argument jest jednak chybiony, bo nowe logo doskonale wpisuje się w przekaz ostatniego pokazu dyrektora artystycznego włoskiej marki. Tym samy charakterem pisma było wykonane bowiem zaproszenie na niedawną prezentację męskiej kolekcji Gucci w mediolańskim Palazzo Delle Scintille. A sama kolekcja miała pokazywać to, jak męskość bywa dziś stłamszona i zatruta przez toksyczne stereotypy. Lekarstwem na ten stan, zdaniem Alessandro Michele, ma być zaś powrót do dzieciństwa: wolnego od ograniczeń, społecznych wymagań i autorytaryzmu.

Reklama

Sezon na nowe logo wielkich domów mody

W tym miejscu warto przypomnieć również, że w ostatnich latach wiele domów mody zmieniło swoje logo. Zrobiły to m.in. Balenciaga, Calvin Klein, Valentino czy Saint Laurent. Co ciekawe, wszystkie nowe logo znanych domów mody wykorzystują wyłącznie duże litery i pismo bezszeryfowe. Na tym tle pomysł Alessandro Michele wydaje się więc bardzo oryginalny. A może jednak dyrektor artystyczny domu mody Gucci posunął się za daleko? Podoba Wam się nowe logo marki?

Materiały prasowe/Gucci
Reklama
Reklama
Reklama