Czy tak będzie wyglądało nowe logo Gucci?
Decyzja włoskiego domu mody wywołała burzę wśród internautów!
Czy tak naprawdę będzie wyglądało nowe logo Gucci? Wykonany dziecięcą ręką napis „Gucci” pojawił się na stronie domu mody na Facebooku i wywołał burzę w Internecie. Czy to możliwe, żeby sławny włoski dom mody porzucił swoje historyczne logo i zastąpił je dziecięcą kaligrafią? - zastanawiają się internauci. Głosy rzecz jasna są podzielone. Jedni podziwiają świeżość pomysłu i wykorzystują go w internetowych memach. Inni zarzucają nowemu logo infantylizm. Jeszcze inni widzą w nim dość tani chwyt marketingowy, który odciąga uwagę od tego, co powinno być w jej centrum, czyli nowej kolekcji Alessandro Michele.
Nowe logo Gucci. Powrót do dzieciństwa
Ten ostatni argument jest jednak chybiony, bo nowe logo doskonale wpisuje się w przekaz ostatniego pokazu dyrektora artystycznego włoskiej marki. Tym samy charakterem pisma było wykonane bowiem zaproszenie na niedawną prezentację męskiej kolekcji Gucci w mediolańskim Palazzo Delle Scintille. A sama kolekcja miała pokazywać to, jak męskość bywa dziś stłamszona i zatruta przez toksyczne stereotypy. Lekarstwem na ten stan, zdaniem Alessandro Michele, ma być zaś powrót do dzieciństwa: wolnego od ograniczeń, społecznych wymagań i autorytaryzmu.
Sezon na nowe logo wielkich domów mody
W tym miejscu warto przypomnieć również, że w ostatnich latach wiele domów mody zmieniło swoje logo. Zrobiły to m.in. Balenciaga, Calvin Klein, Valentino czy Saint Laurent. Co ciekawe, wszystkie nowe logo znanych domów mody wykorzystują wyłącznie duże litery i pismo bezszeryfowe. Na tym tle pomysł Alessandro Michele wydaje się więc bardzo oryginalny. A może jednak dyrektor artystyczny domu mody Gucci posunął się za daleko? Podoba Wam się nowe logo marki?