PLNY LALA zawieszają działalność!
To kolejna polska marka, która znika z rynku
- Aleksandra Trendak
PLNY LALA to jedna z najpopularniejszych polskich marek odzieżowych, osadzona głównie w nurcie mody ulicznej. W jej ofercie można było znaleźć wiele modnych bluz, dresów i akcesoriów. PLNY LALA cieszyły się także dużą popularnością wśród influencerek i celebrytek, takich jak Gigi Hadid, które często można było zobaczyć na mieści w bluzie z napisem “Pina Colada” lub “Warszawska Lala”. Niestety od kilku dni strona internetowa sklepu nie działa, nie przyjmuje nowych zamówień, a marka poinformowała o zawieszeniu działalności! Co stoi za tą decyzją?
ZOBACZ TEŻ: Czy marka Eppram, stworzona przez Maffashion i Lanę Nguyen się zamyka?
PLNY LALA – historia
PLNY powstały w Polsce 25 lat temu, w 1997 roku za sprawą rapera Tede (Jacek Graniecki). Stworzył on markę, która wprowadziła na polski rynek modne i stylowe ubrania, które jakością nieodbiegały od zagranicznych. Choć wokół nich było wiele kontrowersji, klienci pokochali ironiczny i czasami wulgarny styl PLNY. Tede jako twórca marki i wielki pasjonat popkultury amerykańskiej chciał pokreślić, na przekór z obowiązującymi trendami udawania zagranicznych marek przez każdą lokalną firmę, że siła i unikalność tkwi w polskiej kreatywności. W 2009 roku działalność filmy została rozszerzona o damską kolekcję, która została nazwana PLNY LALA i bardzo szybko została jedną z najsilniejszych marek na polskiej scenie streetwearu, mimo że powstała przed erą Instagrama. Elisa Minett, dyrektor kreatywna na początku swojej przygody z PLNY LALA nie miała pojęcia jak prowadzić ten biznes. To właśnie ona stworzyła “to co PLNY, ale na damskim kroju” i oczywiście w innej stylistyce, co dziewczyny pokochały i sprawiły, że PLNY LALA stały się rozpoznawalne praktycznie w całej Europie.
PLNY LALA zawieszają działalność
Rok 2022 jest szczególnie ciężkim czasem dla polskich marek modowych. Niedawno zawieszanie działalności ogłosiła firma Maffashion “Eppram”, teraz okazuje się, że PLNY LALA od kilku tygodni nie przyjmują nowych zamówień, na ich stronie internetowej pokazuje się komunikat o “Przerwa techniczna". Możliwość składania nowych zamówień została wstrzymana”, a stacjonarny butik w Warszawie na ulicy Mokotowskiej 26 ma wywieszoną tabliczkę “Zamknięte na stałe”. Niestety na oficjalnym Instagramie marki nie ma żadnych informacji, gdyż ostatni post pojawił się na nim w 2021 roku. W mediach społecznościowych fani od kilku tygodni próbują dopytać się o powody przerwy i kiedy sprzedaż znowu ruszy, w jednym z komentarzy marka odpowiedziała “Wracamy online w drugiej połowie września”, a sklep stacjonarny ma zmienić swoją lokalizację. Jednak z nieoficjalnych informacji można usłyszeć, że PLNY LALA utraciły inwestora co spowodowało szereg problemów i decyzję o przerwie w działalności. Niestety marka nie wystosowała żadnego oficjalnego komunikatu i nie zdementowała plotek.
PLNY LALA to marka odzieżowa, która wśród młodych ludzi cieszyła się ogromną popularnością, dlatego decyzja o zawieszeniu przez nią działalności jest przykrym zjawiskiem. Jest to niestety kolejna firma, która decyduje się na jakiś czas wycofać z rynku w związku z problemami wewnętrznymi i prawdopodobnie finansowymi. Jak myślicie, czy PLNY LALA jeszcze wrócą?