Reklama

Świat mody dla jednych jest zagadką, dla innych prawdziwą pasją i codziennością. W erze wciąż zmieniających się trendów łatwo jest się zgubić i ślepo podążać za modą. Czy w dzisiejszych czasach nie pędzimy, aby za bardzo? Chęć posiadania każdej rzeczy, którą mają wszyscy, staje się swego rodzaju obsesją. A przecież wystarczy żyć i ubierać się według własnych zasad.

Reklama

ZOBACZ TEŻ: Bruno Sialelli żegna się z Lanvin

Dążenie za modą: trendy czy pośmiewisko?

W XXI wieku coraz częściej chcemy mieć po prostu wszystko. Priorytetem staje się więc uzupełnianie garderoby o produkty, które stały się modne. Wiąże się to z chęcią bycia zauważonym, zwłaszcza w kręgu modowym, podbudowywania własnej samooceny, ale również chęci posiadania. No właśnie. Czy nie jest tak, że chcemy mieć teraz za wiele? Torebki, buty, sukienki, a przede wszystkim logo. Bo choćby produkt był przysłowiową „brzydotą”, to trzeba go mieć.

Torebki Jacquemus

Pojawiły się wśród światowych influencerek, przybyły także do Polski i... zostały. Chociaż kosztują minimum kilka tysięcy, są absolutnym must-have współczesnych fashionistek. Chciałoby się rzec, że nie są tego warte, ale są. Dobry materiał, piękny fason, minimalizm i niewielki rozmiar, pozwalający zmieścić w zgrabnej torebce do ręki wszystkie potrzebne rzeczy. To jednak nie potrzeba, a chęć kupowania. Nie są nam niezbędne, a jednak posiadanie ich sprawia, że czujemy się wyjątkowe. Czy marki premium właśnie w ten sposób budują też swoją gamę klientów?

Getty Images

Samba, najbardziej pożądane buty roku

Adidas stworzył buty, na które w tym roku fashioniści mają tak zwany „hype”. W czym tkwi ich sekret? Jak to się stało, że na rynku są niedostępne, kosztują około 1600 zł, a jeszcze rok temu można było je kupić za 500 zł? Z pewnością ich obecność na rynku fashion umocnił film „Trainspotting”, gdzie można było je zobaczyć. Jak do tej pory sprzedano je w ilości ponad 35 milionów par. Oczywiście jak to w modzie, trendy muszą być lansowane, a nikt nie robi tego lepiej od celebrytek. I tak Sambę wylansowała przede wszystkim Bella Hadid, ale noszą je również ASAP Rocky, Rihanna czy Hailey Bieber.

Jeremy Moeller/Getty Images

Świat przez złote okulary Celine

Chcesz wyglądać, jak każda modna kobieta na ulicy? Koniecznie kup wówczas okulary przeciwsłoneczne od Celine, absolutny must-have dzisiejszych fashionistek. Nosi je co druga kobieta, dla której marka, krój i Około 2000 zł za okulary to jednak sporo, biorąc pod uwagę ofertę rynkową. Płacimy jednak za logotyp, który będzie zdobił nasze lico i oryginalność.

Celine

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Ślub i wesele - najmodniejsze suknie ślubne z kolekcji na sezon wiosna-lato 2024

Reklama

Czy niedługo będziemy wyglądać podobnie?

W kręgach modowych można zauważyć, że wiele osób wybiera te same dodatki, ubrania czy akcesoria, które są aktualnie modne. Można więc zauważyć, że za chwilę będziemy dublować się w zestawach, podążając ślepo za tym co modne, a niekoniecznie za tym co nam się podoba, czy do nas pasuje. Mamy wrażenie, że można się w tym nieco zagubić. Modnie nie znaczy drogo i z logotypem marki premium. Warto nauczyć się wyważenia i odróżniania tych kwestii. Czasem patrząc na ślepe podążanie za modą, możemy stwierdzić, że robi się to prześmiewcze i nie ma nic wspólnego z trendami.

Reklama
Reklama
Reklama