Bez wątpienia nazwisko znanego ojca, Paula McCartneya pozwoliło jej na szybszy rozgłos w świecie mody. Jednak Stella McCartney udowodniła, że jest nie tylko córką Beatlesa, ale również świetną projektantką. Jej projekty gloryfikuje wręcz Madonna, a ona sama w filozofii marki jest bezwzględna jeśli chodzi o ekologię i środowisko. Dziś kończy 51 lat i z tej okazji przypominamy rzeczy, które absolutnie warto wiedzieć na jej temat.

Reklama

ZOBACZ TEŻ: Pokazy mody: Stella McCartney na wiosnę/lato 2022. Czas na eko!

Córka znanego ojca

Początkowo wiele osób kojarzyło Stellę głównie z uwagi na Paula McCartneya, który należał do grupy muzycznej The Beatles. Projektantka zdobyła jednak uznanie na rynku mody i okazało się, że ma prawdziwy talent. Nazwisko ojca i koneksje były oczywiście bardzo pomocne na początku kariery, jednak wszystko co osiągnęła, to przede wszystkim zasługa jej kreatywności, uporu i motywacji do pracy.

Początki w branży mody

Zanim założyła własną markę, pracowała dla takich domów mody, jak Christian Lacroix oraz Chloe. Już tam widziano w niej ogromny potencjał i tylko czekano, aż wybije się z własnymi kolekcjami. W 2001 roku postanowiła postawić wszystko na jedną kartę i zrezygnować z pracy dla Chloe. Wówczas nie wszyscy dawali jej jednak szansę na szybki sukces. A jednak!

Dbałość o ekologię i środowisko naturalne

Stella McCartney wykorzystała swoją markę do szerzenia głębszych idei i celów. Poza byciem projektantką, jest również aktywistką zwracającą uwagę na zrównoważoną modę oraz etykę. Filozofię tę wplata w swoje projekty, rezygnując z produktów pochodzenia zwierzęcego oraz tworzyw PVC. Jej najnowsze kolekcje do manifest w stronę ochrony środowiska. Stella McCartney zaprezentowała pierwsze na świecie futro wyprodukowane w oparciu o surowce pochodzenia roślinnego. Co ciekawe, również w jej firmie pracownicy mają oficjalny zakaz jedzenia mięsa oraz ryb, a za złamanie tej żelaznej zasady można pożegnać się z etatem.

Zobacz także

CZYTAJ RÓWNIEŻ: Projektanci w służbie planecie! Te ubrania i dodatki to hit

Torebka z łańcuchami

Każda światowej sławy marka premium może pochwalić się kultowymi projektami, które w swoim posiadaniu pragnie mieć każda fashionistka. W przypadku Stelli McCartney jest to torebka Falabella z łańcuchami zamiast rączek, model absolutnie ponadczasowy i pożądany. Minimalistyczna, klasyczna, a jednocześnie z pazurem, będzie doskonałym dodatkiem do każdej stylizacji. Oczywiście największą popularnością cieszą się te w odcieniu klasycznej czerni, ale również bieli.

Współpraca z marką Adidas

To jedna z największych kampanii zakończonych sukcesem, jeśli chodzi o kolaboracje z innymi markami. Stella McCartney w 2004 roku wraz z marką Adidas stworzyła kolekcję Adidas by Stella McCartney. Zaprojektowała zarówno odzież, jak i obuwie dla wielu dyscyplin sportowych, między innymi dla biegania, fitness, jogi, tenisa, pływania, jazdy na rowerze oraz sportów zimowych. Do dziś projekty cieszą się ogromną popularnością ze względu na wyjątkowe kolory i kobiece modele, niezwykle pożądane w świecie mody i wcale nie kojarzące się ze sportem. W 2012 roku Stella została wybrana przez markę Adidas dyrektorem kreatywnym drużyny Wielkiej Brytanii podczas letnich Igrzysk Olimpijskich.

Reklama

Kolejne kolekcje Stelli McCartney zachwycają innowacyjnością i pomysłami. Jesteśmy przekonani, że jeszcze nas zaskoczy.

Reklama
Reklama
Reklama