Film Polityka od tygodni budzi ogromne zainteresowanie. Kontrowersyjna i aktualna tematyka sprawiają, że widzowie sami chcą się przekonać, jak Patryk Vega ukazał kulisy świata polityki. Dodatkowo reżyser umiejętnie podgrzewał atmosferę wokół filmu, publikując w sieci jego fragmenty. Okazuje się, że Polityka już teraz pobiła rekord, który wcześniej ustanowił film Kler Wojciecha Smarzowskiego.

Reklama

„Polityka” pobiła rekord „Kleru”?

Bez wątpienia Kler był najgłośniejszym filmem poprzedniego roku. Mówiono o nim już długo przed premierą, a wyniki jego oglądalności jedynie potwierdziły, że taki film był potrzebny. Film wzbudził ogromne kontrowersje, ale dzięki temu w Polsce zaczęto dyskutować o tym, co do tej pory skutecznie zamiatano pod dywan, czyli pedofilii w Kościele, braku opodatkowania duchownych i szeroko pojętej hipokryzji.

Podobne kontrowersje chciał z pewnością wywołać Patryk Vega. Podkreślał, że jego celem jest pokazanie Polakom, co robią i jak zachowują się najważniejsi ludzie w kraju, kiedy gasną światła kamer i spadają maski oraz jak władza i dostęp do publicznych pieniędzy wpływa na osoby piastujące najwyższe urzędy i pełniące obowiązki wobec Narodu. Reżyser informował, że względu na tematykę filmu próbowano wywrzeć na niego nacisk, a nawet nie doprowadzić do premiery. Jeszcze na etapie produkcji mimo zachowania środków bezpieczeństwa, wykradziono scenariusz. Później, aby ochronić nagrany materiał, Patryk Vega montował go w Japonii. Zapowiedział, że gdyby z jakichś względów premiera filmu Polityka nie odbyła się w kinach, on sam go udostępni w Internecie, zamieszczając na chińskich serwerach.

Do premiery Polityki w polskich kinach jednak doszło, a zainteresowanie jest tak duże, że bilety na seanse trzeba rezerwować z wyprzedzeniem. Wyniki oglądalność z weekendu otwarcia poznamy za kilka dni, ale już teraz Polityka pobiła rekord ustanowiony wcześniej przez Kler. Zwiastun nowego filmu cieszy się w Internecie tak dużą popularnością, że został obejrzany już więcej razy niż zwiastun Kleru. Jego wynik to prawie 6 milionów wyświetleń w serwisie Youtube. Dodatkowo zwiastun zanotował prawie 8 milionów wejść na Facebooku. Dla porównania zwiastun Kleru obejrzano 5,6 miliona razy.

Reklama

W weekend otwarcia Kler Wojciecha Smarzowskiego obejrzało prawie milion osób w całej Polsce. To najlepszy wynik spośród wszystkich rodzimych produkcji, które trafiły do kin w ciągu ostatnich 30 lat. Liczba ta przełożyła się na wymierne zyski. Dzięki temu najnowsze dzieło reżysera zarobiło 19 milionów złotych. Niedługo przekonamy się, jaki wynik osiągnie Polityka.

Zobacz także
Materiały prasowe
Materiały promocyjne
Reklama
Reklama
Reklama