Reklama

Nikt tak w Polsce nie gra non-stop całe wakacje, jak POLONIA i OCH, czyli dwa teatry Fundacji Krystyny Jandy na Rzecz Kultury. W tym roku od czerwca do sierpnia będą to aż 43 różne tytuły, zagrane w sumie 165 razy, w tym aż 40 razy to spektakle plenerowe, dostępne dla każdego.

Reklama

POLONIA i OCH-TEATR - repertuar w wakacje 2022

Start tej wielkiej uczty rozrywkowo-teatralnej nastąpi 24 czerwca, kiedy o 17:00 na pl. Konstytucji w Warszawie odbędzie się premiera „Szelmostw Lisa” Witalisa” Jana Brzechwy (potem będzie można jeszcze oglądać to kolejne dwa dni w tym samym miejscu, a następnie w Koneserze na Pradze i przed OCH-Teatrem na Grójeckiej 65). Wbrew pozorom ten uroczy i pełen piosenek spektakl nie jest tylko dla dzieci, bo to uniwersalna opowieść o tym, jak przebiegłość, oszustwa i kłamstwa pozwalają osiągnąć szczyty władzy…

Czytaj także: Krystyna Janda i Maria Seweryn: „Jesteśmy różnymi ludźmi, różnymi kobietami, wyrazistymi, o silnych osobowościach” [WYWIAD]

Robert Jaworski

Poza „Szelmostwami” do zobaczenia będą jeszcze tak wspaniałe przedstawienia dla dzieci w każdym wieku, jak „Czerwony kapturek”, „Jaś i Małgosia” oraz „2000000 kroków” – wszystkie kolorowe, kostiumowe i rozśpiewane.

Starsi widzowie przychodzący na pl. Konstytucji w czerwcu i w lipcu oraz na Grójecką 65 pod OCH-Teatr w sierpniu będą mogli zobaczyć ogniste „Flamenco namiętnie”, farsowy „Związek otwarty”, słynny już „Lament” oraz wzruszające „Starość jest piękna”.

Czytaj także: „Postawiliśmy dorobek życia”. Krystyna Janda wiele ryzykowała, by spełnić marzenie

Robert Jaworski

W tym samym czasie obie sceny fundacji Krystyny Jandy będą miały w ofercie 35 tytułów, z przewagą spektakli komediowych (np. oblegane przez widzów „Mąż żona” Fredry, i „Ożenek” Gogola, albo „Policja” Mrożka wraz z „Nocą zatracenia” Saramonowicza) i farsowych (np. „Wspólnota mieszkaniowa”, „Pomoc domowa” „Lily”, „Coś tu nie gra”), ale nie zabraknie też obok zabawy refleksji, melancholii (jak w „Alei Zasłużonych”, „Boże mój”, „Panu Hoho”, „Próbach”, „Raju dla opornych” czy „Zapiskach z wygnania”, albo w śmieszno-smutnym „Big Bangu” czy w przejmującym „Minettim. Portrecie artysty z czasów starości” z kreacją Jana Peszka).

Ponieważ muzyka łagodzi obyczaje, warto też wziąć pod uwagę „Pięknego nieczułego”, w którym Natalia Sikora rewelacyjnie wykonuje piosenki Edith Piaf, „Cwaniary” wg. Sylwii Chutnik z piosenkową klasyką dawnej Warszawy w opracowaniu samego Jana Emila Młynarskiego oraz „Cafe Luna”, gdzie Anna Sroka-Hryń wyśpiewuje niezwykły świat filmów Almodovara.

Czytaj także: Wielki talent i ogromna samotność. Trudne życie wybitnej francuskiej artystki Edith Piaf

Kasia Kural-Sadowska

Oczywiście klasę w sobie stanowią takie „evergreeny”, jak „Stowarzyszenie Umarłych Poetów”, „Słoneczni chłopcy” i „Zemsta” Fredry – oba z Arturem Barcisiem i Cezarym Żakiem, a nade wszystko „Biała bluzka” i „Shirley Valentine” z Krystyną Jandą.

Co ważne, także płatnym spektaklom w obu teatrach towarzyszą liczne akcje promocyjne, jak wysokie zniżki dla studentów i seniorów na wybrane spektakle, bądź AD HOC, czyli tanie bilety jeszcze na dzień czy dwa przed spektaklem.

Reklama

Aby zapoznać się z repertuarem teatrów, zeskanuj poniższy kod QR!

Materiały prasowe
Adam Bondarowicz
Michał Radwański
Reklama
Reklama
Reklama