Woman Not Objects
Fot. materiały prasowe
O TYM JEST GŁOŚNO

Co dzieci codziennie widzą na ulicy? Mocny projekt amerykańskiej agencji reklamowej

Weronika Bruździak-Gębura 28 stycznia 2017 12:45
Woman Not Objects
Fot. materiały prasowe

„Seks sprzedaje” - to hasło wciąż funkcjonuje w głowach twórców reklam. Dlatego, mimo XXI wieku, emancypacji i równouprawnienia, wciąż w wielu kampaniach pojawiają się seksistowskie treści. Amerykański projekt „Women Not Objects” stara się z tym walczyć. Tym razem uświadamiając nam, co każdego dnia nasze dzieci widzą na ulicach.

 

Początki projektu

Rok temu projekt „Women Not Objects” zapoczątkowała prokobieca agencja reklamowa Badger & Winters z Nowego Jorku. Cel? Koniec seksistowskich reklam w przestrzeni publicznej. W pierwszym filmiku wyprodukowanym przez agencję oberwało się między innymi Tomowi Fordowi czy Marcowi Jacobsowi, którzy mają takie kampanie na koncie. Dzisiaj filmik „We Are #WomenNotObjects” w serwisie YouTube ma 2 miliony 200 tysięcy wyświetleń.

 

Widzimy w nim plejadę seksistowskich reklam, między innymi: kampanię pierwszych perfum Toma Forda dla mężczyzn, które reklamują kobiece piersi albo reklamę Burger Kinga, na której jedzenie kanapki jest zrównane z czynnością seksualną.

 

 

Co dzieci widzą w reklamach?

Kolejną odsłoną projektu jest klip „What our kids see”, czyli „Co widzą nasze dzieci”. Na filmie widzimy dzieci w różnym wieku, które siedzą przed komputerem. Na kolejnych slajdach widzą seksistowskie reklamy, między innymi perfum „Fame” Lady Gagi, „Bonbon” Viktora & Rolfa, bielizny Calvina Kleina i Michaela Korsa, które codziennie widzą na bilbordach na ulicy. Jak reagują? Wstydem, nerwowym śmiechem i zażenowaniem. „Czuję się źle. To nie sprawia, że czuję się komfortowo z moim ciałem”, mówi kilkunastoletnia dziewczynka. Kilkuletni chłopiec jest tak zażenowany, że nie chce o tym rozmawiać.  Drugi mówi, że reklama jest „obrzydliwa”. Nastolatka mówi wprost: „to sprawia, że źle czuję się we własnej skórze”, gdy patrzy na słynną, kontrowersyjną reklamę „Are you beach body wear?” z ponętną modelką w kostiumie kąpielowym. 

„To niestosowne, żeby dzieci oglądały nagie kobiety w reklamach”, mówi kilkunastoletnia dziewczynka. Hasło na koniec klipu brzmi: „Może ty już tego nie zauważasz. Ale one tak”.  Warto o tym pamiętać.

 

 

Polecamy też: Cytryny pokazują objawy raka piersi. Ta grafika podbiła internet​

Wideo

Piękni, szczęśliwi, zakochani. Tak Karol i Małgorzata Strasburgerowie pozowali w sesji dla VIVY!  

Akcje

Magazyn VIVA!

Bieżący numer

Aktorka żyje eko, chce zmieniać i chronić świat! „Nabrudziliśmy, musimy posprzątać, to nasz obowiązek. Albo zginiemy”, mówi MAJA OSTASZEWSKA. Antropolożka, wykładowczyni. Jak być matką, uczyła się od… szympansów - JANE GOODALL. TOMASZ MICHNIEWICZ: „W masowym wydaniu turystyka jest niszczycielską siłą, za co biorę częściową odpowiedzialność”, mówi. A także: słoni jest coraz mniej, coraz częściej rodzą się bez słoniowych ciosów. Czy można im skutecznie pomóc? W świecie zwierząt: Ferenstein-Kraśko, Sarapata, Zgrabczyńska, Olbrychscy, Tuszyńska, Urbańska, Jemioł, Dowbor… Zwierzęta są dla nich jak rodzina.