Reality show już nie są takie same! Co zmieniło się w dobie mediów społecznościowych?
1 z 4
"Life of Kylie" to nowe reality show Kylie Jenner emitowane od 6 sierpnia tego roku w każdą
niedzielę na antenie amerykańskiej stacji rozrywkowej E!. W zamierzeniu pierwszy sezon ma liczyć 8
odcinków.
W programie pojawią się również najbliżsi przyjaciele głównej bohaterki oraz nieodłączna
rodzina Kardashianów. Jednak w odróżnieniu od "Keeping Up With The Kardashians" program skupia się
głównie na 20-letniej Kylie. Główna bohaterka przyznaje, że celem jest uświadomienie odbiorcom, że jej
życie wcale nie jest takie idealne, na jakie usilnie kreują współczesne media. Ponadto w programie
jednym z kluczowych wątków będzie pokazanie firmy Kylie Cosmetics “od kuchni” - głównym
zamiarem Jennerki jest zmiana postrzegania jej obecnego wizerunku z celebrytki na kobietę sukcesu,
która mimo swojego młodego wieku sprawnie prowadzi swój kosmetyczny biznes.
Imperium Kardashianów?
Nowe reality show ma być lekarstwem na spadającą oglądalność "Keeping Up With The
Kardashians". Kris Jenner podczas spotkania rodzinnego wpadła na pomysł uruchomienia programu
ukierunkowanego na jedną z córek. Z racji, że Kylie nigdy nie ukrywała swoich aspiracji do bycia
najpopularniejszą z sióstr, wydało się naturalne, że to właśnie ona zostanie główną bohaterką.
Jennerce zarzuca się, że “pojawia się wszędzie” I “jest jej za dużo”. Regularne publikowanie
zdjęć na Instagramie oraz stała aktywność na Snapchacie pozwala fanom Kylie na śledzenie niemal
każdego kroku w jej życiu. Z tym że do jednego zdjęcia czy filmiku można pozować godzinami. Tak
samo może wyglądać z jej programem – reality show jako gatunek telewizyjny pokazuje “autentyczne”
zachowania bohaterów w ściśle wyreżyserowanych sytuacjach.
Zobacz także: Jak robić swoje i nie sprzedać duszy, czyli Zulu Kuki i jego projekt Social Animalz
2 z 4
Reality show jest wynalazkiem końca XX wieku. W zamierzeniu bohaterami miały być osoby
nieznane, niezwiązane wcześniej z mediami, biorące udział w ściśle wyreżyserowanych sytuacjach.
Najczęściej przybierały one postać konkursu pomiędzy uczestnikami. Po wielu sukcesach różnego
rodzaju reality show, szansę na szybki zarobek dostrzegli gwiazdy I celebryci. Pod przykrywką
autentyczności w programach pokazują swoją dopracowaną do najmniejszego szczegółu “codzienność”.
Obecnie najpopularniejszym programem typu reality show jest "Keeping Up With The
Kardashians", który nadał rodzinie Kardashianów status celebrytów I symbolu konsumpcjonizmu XXI
wieku. Swoją premierę miał w 2007 roku I dopiero po 10 latach emisji zaczęto odnotowywać spadek
oglądalności. Poza tym do najpopularniejszych reality show z udziałem gwiazd należały m.in. "The Simple
Life" z Paris Hilton I Nicole Richie, "The Osbournes", "The Anna Nicole Show" z Anną Nicole Smith,
"Newlyweds: Nick and Jessica" z Nickiem Lachey’em I Jessicą Simpson czy "A Shot at Love with Tila Tequila". W Polsce do swojego domu kamery zaprosił Michał Wiśniewski – w 2003 roku została
wyemitowana pierwsza, a w 2004 roku druga edycja jego reality show "Jestem jaki jestem".
3 z 4
Obecnie zamiennikiem własnego reality show dla celebrytów są social media. Za pomocą
Facebooka, Youtuba, Instagrama I Snapchata gwiazdy tworzą własne scenariusze kreowania wizerunku,
będąc zarazem coraz bliżej odbiorców. Współcześnie zdjęcie celebrytki bez makijażu w powyciąganych
dresach nie stanowi żadnej sensacji – kobiety chętnie wstawiają takie zdjęcia na swoje konta
społecznościowe, bo dzięki temu ich obserwatorki mogą dostrzec, że są takie jak one.
4 z 4
Dziś można dostrzec także kolejną różnicę – tym razem w nazewnictwie. Coraz częściej fanów dziś określa się jako followersów, a celebrytów – influencerów. Takie nazwy mają usuwać bariery zachodzące pomiędzy
gwiazdami a ich fanami.