Okładka pierwszego w historii arabskiego Vogue'a wywołała w Internecie lawinę hejtu. Dlaczego?
1 z 4
Doczekaliśmy niezwykłego wydarzenia. 5 marca, na rynku ukazało się pierwsze wydanie arabskiego „Vogue’a”. Na okładce, pojawiła się amerykańska modelka, Gigi Hadid.
Pierwsze wydanie arabskiego „Vogue’a”
„Vogue” Arabia to magazyn posiadający kompetencje i wiedzę niezbędną do uchwycenia twórczości charakterystycznego, rozwijającego się oraz często przedstawionego w nieprawdziwym świetle fragmentu świata - Bliskiego Wschodu”, powiedziała redaktor naczelna, Deena Aljuhani Abdulaziz, księżniczka należąca do saudyjskiej rodziny królewskiej.
Zobacz też: Jak wyglądają słynne modelki… po pracy? Oto nasz fotograficzny raport z Tygodnia Mody w Nowym Jorku!
Arabski „Vogue”, to dwudziesta druga międzynarodowa edycja magazynu, dostępna na terenie całego Środkowego Wschodu. Za sesję zdjęciową odpowiada duet fotografów: Inez Van Lamsweerde i Vinoodh Matadin. „Biblia mody” pojawiła się dwóch wersjach okładkowych. Magazyn (podobnie jak jego wydanie internetowe, uruchomione w październiku 2016 roku) publikowany jest zarówno w języku angielskim jak i arabskim, tak by trafić do wszystkich kobiet, wielbicieli mody, czytelników na obczyźnie. Dlatego zespół tworzy autorskie sesje zdjęciowe i nie opiera się na materiałach pozostałych wydań „Vogue'a”.
Polecamy też: Polka doceniona za granicą. Aleksandra Woroniecka została szefową działu moda francuskiego „Vogue’a”
Gigi Hadid na okładce „Vogue’a” Arabia
Zdaniem redaktor naczelnej prestiżowego pisma, kraje arabskie od dawna zasługują na swoje godne miejsce w historii mody i „nie ma lepszej twarzy, która mogłaby o tym przypominać niż twarz Gigi - modelki, która definiuje tą przedsiębiorczą i dynamiczną generację”. A w takiej odsłonie jej do tej pory nie widzieliśmy. Do tej pory gościła na 17 okładkach m.in. brytyjskiej, amerykańskiej, niemieckiej, francuskiej edycji. Gigi reprezentuje nowe pokolenie modelek. I z pewnością to jej czas. Była gwiazdą kampanii Versace. Pojawiła się na wybiegach największych światowych domów mody. Wystąpiła w kampaniach reklamowych Ralpha Laurena, Diora czy Marca Jacobsa. A ostatnio pojawiła się w pokazie H&M Studio. Wciąż ma jeszcze trochę do nadrobienia w stosunku do dwóch słynnych twarzy Vogue'a: Kate Moss i Gisele Bündchen. Ale tym razem, może czuć się wyróżniona. Gigi Hadid pozuje na dwóch okładkach w nowoczesnej wersji hidżabu - zdobiona hafami, kryształami chusta, zakrywająca połowę twarzy wzbudziła wiele kontrowersji.
Ponieważ w połowie jest Palestynką, obecność na pierwszej w historii okładce magazynu „Vogue” Arabia to dla Hadid ogromny zaszczyt: „To piękna rzecz, być częścią międzynarodowej edycji magazynu”. „Mam nadzieję, że kolejne numery przyczynią się do misji w szerzeniu wsparcia, akceptacji oraz inspiracji w środowiskach wielokulturowych” - napisała na Instagramie.
Zobacz też: Jaki jest dziś ideał piękna? Ta sesja Vogue daje odpowiedź, która nie spodoba się Donaldowi Trumpowi
Zobaczcie, jak prezentuje się w najnowszej sesji.