Trójka laureatów Oscara, troje Włochów, trzy legendy światowego kina - Sophia Loren, Giuseppe Tornatore i Ennio Morricone. Aktorka, reżyser, kompozytor. To ich duet Dolce & Gabbana zatrudnił do reklamy nowych perfum marki, a świat się w niej zakochał. Bo bliżej jej to zwiastuna filmowego niż spotu reklamowego.

Reklama

- To był zaszczyt pracować z mistrzami włoskiego kina, którzy dają życie naszej wizji twórczej. Sophia Loren ucieleśnia włoskie piękno w świecie. Kochamy czułość Giuseppe i podzielamy z nim tę samą wizję Sycylii. Muzyka Ennio Morricone zawsze było częścią naszej kultury; jest jak dotyk włoskiej historii - powiedzieli Domenico Dolce i Stefano Gabbana o ekipie swoich nowych współpracowników.

Duet projektantów zatrudnił ich do stworzenia reklamy nowych perfum marki - Dolce Rosa Excelsa. 81-letnia Loren (na której cześć Dolce & Gabbana nazwali jej imieniem jedną ze swoich szminek - Sophia Loren n°1) gra w niej mammę, stojącą na czele prawdziwie włoskiej, wielopokoleniowej rodziny. Wraz z pięcioma synami powraca do opuszczonej rodzinnej sycylijskiej posiadłości w Bagheria, niedaleko Palermo, by zniszczonej przez czas la Villa Valguarnera przywrócić dawną świetność.

Zobacz także

Dolce & Gabbana

Sophia Loren z piątką swoich "filmowych" synów w reklamie perfum Dolce & Gabbana

Ok. 3-minutowy filmik inspirowany arcydziełem "Cinema Paradiso" bogaty jest w symbolikę ważną dla duetu projektantów: to rodzina, religia i zabawa. Wideo podzielone jest na trzy części: "Rinascita", czyli odrodzenie, "Festa" (zabawa) i "Meravigliosa" (cudowny). I zgodnie ze scenariuszem mamma Loren, by uczcić zakończenie remontu willi, zaprasza do świętowania na garden party całe miasteczko. Wśród gości jest piękna Rosa (gra ją modelka Kate King), którą w ogrodzie zauważa najmłodszy syn Sophii i zauroczony jej urodą wręcza czerwoną różę. Gdy ta później przekazuje kwiat Sophii, aktorka szepcze: "Cudowne".

- To spotkanie dwóch kobiet z różnych pokoleń symbolizuje piękno i tradycję. A Sophia i Kate łączą ognisty temperament i delikatność. Takie są przecież Włochy - podsumowali kreatorzy.

A w tle filmiku ścieżka dźwiękowa skomponowana przez Morricone.

Dolce & Gabbana

Sophia Loren i Giuseppe Tornatore na planie reklamy Dolce & Gabbana

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama