Reklama Ikei na święta znów wzrusza, zastanawia i daje do myślenia. Czy my się znamy?, czyli świąteczny spot, który pokazuje smutną prawdę o naszych relacjach, czym wyróżnia się spośród typowych świątecznych reklam. Ikea pokazuje, jak wiele potrafimy wiedzieć o obcych osobach, a jak mało o własnej rodzinie... A jak jest u Was?

Reklama

Świąteczna reklama Ikei: Czy my się znamy?

Czy my się znamy? - pod takim hasłem hiszpańska Ikea promuje swoje najnowsze produkty. Reklama pokazuje rodzinną grę - przy trzech stołach zasiadają pokolenia trzech różnych rodzin. Przy świątecznych suto zastawionych stołach widzimy więc nastolatków, rodziców i dziadków. Zasady są proste. Prowadzący zadaje poszczególnym uczestnikom pytanie - jeśli dana osoba odpowie dobrze, może zostać przy stole, jeśli źle - musi odejść.

Pierwsze pytania dotyczą nowinek technologicznych, social mediów, stron internetowych, a także popularnych programów, filmów czy zjawisk, z jakimi każdy z nas ma styczność na co dzień. Zadawane są głównie młodym ludziom i szybko okazuje się, że ci maja ogromną wiedzę na temat celebrytów i nowych funkcji mediów społecznościowych. Następnie prowadzący przechodzi do innej kategorii pytań. Wydawałoby się, że o wiele łatwiejszej, bo pytania dotyczą rodziny. Nic bardziej mylnego.

Na pytania: Co studiowała babcia? Gdzie pracuje twój tata? Gdzie rodzice spędzili miesiąc miodowy? Jakie jest marzenie twojej mamy? - prowadzący odpowiedzi nie otrzymuje. Od stołów odchodzą niemal wszyscy członkowie rodzin. I tak w smutny sposób uświadamiamy sobie, jak słabo znamy członków naszej rodziny.

Tegoroczna świąteczna reklama hiszpańskiej Ikei zachęca nas, by w święta Bożego Narodzenia porozmawiać z bliskimi o nich samych. W końcu nie zawsze będą przy nas. A Ty? Jak dobrze znasz członków własnej rodziny? Zobaczcie wyjątkową reklamę Ikei.

Zobacz także

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama