Nikt nie przypuszczał, że koronawirus w tak szybkim tempie opanuje cały świat, zarażając i zabijając tysiące osób. Choć dla wszystkich było to zaskoczenie, okazuje się, że gdybyśmy posłuchali sztucznej inteligencji, bylibyśmy przygotowani - przewidziała ona wybuch pandemii wcześniej, niż wskazywały na to oficjalne informacje.

Reklama

Sztuczna inteligencja przewidziała koronawirusa

Sztuczna inteligencja nie tyle przewidziała pandemię, co również okazałaby się pomocna w pracach nad szczepionką. Mogłaby przeanalizować tysiące danych w czasie krótszym, niż zrobiłby to człowiek. Wiele osób obawia się jednak, że niewłaściwie wykorzystane nowych technologii cyfrowych może służyć inwigilacji, ograniczeniu prywatności oraz autonomii.

W informacji przesłanej PAP, dr Dominika Kaczorowska-Spychalska z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, tłumaczy: „Może nas wesprzeć w diagnozowaniu osób zarażonych i identyfikacji nosicieli, a także dokonując predykcji zapotrzebowania na sprzęt medyczny czy potencjalne obłożenie poszczególnych oddziałów, ułatwić zarządzanie posiadanymi zasobami”. Uważa ona, że nie powinniśmy traktować technologii jako zagrożenie dla ludzkości, gdyż teraz stali się oni „równoprawnymi partnerami w walce z globalnym zagrożeniem”.

Doktor zaznacza, że obecnie już sztuczna inteligencja pomaga nam w zwalczaniu epidemii. Na dowód podaje przykłady chatbotów, z jakich korzystają placówki medyczne (dostarczają najważniejszych faktów dotyczących koronawirusa, a także weryfikują jego objawy), aplikacje mobilne (podające, czy mieliśmy jakikolwiek kontakt z osobą zakażoną oraz lokalizację potwierdzonych przypadków zakażenia), inteligentne opaski monitorujące stan zdrowia czy kamery instalowane w miejscach publicznych, które identyfikują w tłumie osoby z podwyższoną temperaturą.

Reklama

Gdybyśmy zdecydowali się bardziej wykorzystywać technologie, roboty mogłyby pomóc w opiece nad pacjentami, np. wydając posiłki, a z kolei dzięki technologii 3D powstawałyby gogle, zawory do masek czy respiratorów. Myślicie, że do tego dojdzie?

Zobacz także
stock.adobe.com
Reklama
Reklama
Reklama