Reklama

2021 rok zapisze się w historii duetu MMC jako rok szczególny, bo jubileuszowy. Duet projektantów świętuje właśnie 25-lecie na rynku mody w Polsce… Nic więc dziwnego, że MMC na nowy sezon przygotowało coś specjalnego. Jesienno-zimowa 2021/22 kolekcja jest hołdem dla przemysłu włókienniczego miasta Łodzi, w którym tak naprawdę wszystko się zaczęło. W łódzkim Centralnym Muzeum Włókiennictwa, największym muzeum w Europie poświęconym włókiennictwu i historii tkactwa, 25 lat temu po raz pierwszy Rafał Michalak i Ilona Mayers potkali się z reżyserką pokazów mody - Kasią Sokołowską. Wtedy zrobili razem swój pierwszy pokaz oparty na całej, białej kolekcji ubrań. Można powiedzieć, że przez ten czas zmieniło się dookoła wszystko, oprócz ich miłości do mody oraz współpracy i przyjaźni z Kasią Sokołowską!

Reklama

Zobacz także: Wideo z pokazu kolekcji MMC na jesień i zimę 2020/21!

Pokaz kolekcji MMC na sezon jesień/zima 2021/22

Biała Fabryka Ludwika Geyera, gdzie odbyła się rejestracja pokazu, jest jednym z ważniejszych symboli dawnej Łodzi i jej włókienniczej historii. Po przejściu przez dawne hale produkcyjne i wysłuchaniu wielu historii sprzed lat rozpoczął się w głowach duetu MMC proces twórczy dla nowej kolekcji jesień-zima 2021/22. Po zeszłorocznym udanym wideo-pokazie duetu MMC, dzięki któremu wszyscy miłośnicy mody mieli swobodę obejrzenia premiery w sieci, projektanci postanowili to powtórzyć. Tegoroczny pokaz został zarejestrowany wcześniej, bez udziału publiczności. Możecie zobaczyć go w wideo!

Kolekcja od MMC na jesień i zimę 2021/22 - na co zwrócić uwagę?

mat. prasowe MMC


Najnowsza kolekcja duetu MMC została podzielona na 3 części. Sekwencja biała, zwana „Białą Zimą” jest najbardziej casualowa. Została zbudowana na flagowych produktach duetu MMC czyli puchowych krótkich kurtkach, długich płaszczach czy bezrękawnikach. Nowością są wełniane swetry o nieregularnych kształtach czy nakrycia głowy. Ta część kolekcji zawiera najbardziej charakterystyczne dla MMC elementy. Króluje oversize i nonszalancja w mieszaniu stylu sportowego z eleganckim. Niezwykle istotna jest również szlachetność tkanin i ich nieszablonowe połączenia. To tutaj znajdziemy DNA marki.

Sekwencja czarna to hołd dla miejsca, w którym odbyła się rejestracja pokazu, czyli Muzeum Włókiennictwa oraz historii przemysłu modowego miasta Łodzi. Ta kolekcja ma najwięcej odniesień historycznych do okresu funkcjonowania szwalni. Kiedy projektantom pokazano film z początku XX wieku, zafascynował ich styl ubierania kobiet stojących na tkalni tzw. „łódzkich tkaczek”. Przy maszynach włókienniczych prezentowały się niezwykle stylowo. W tamtej chwili uruchomił się w głowach Rafała i Ilony proces stworzenia jednej z sekwencji w odniesieniu historycznym. Pomysł polegał na wymieszania strojów „robotnic” z IX-wiecznym przepychem krynolinowych sukni. Do tej sekwencji projektanci mają szczególny sentyment, gdyż rzeczywiście powstała konkretnie pod miejsce rejestracji pokazu. W kontraście do Białej Fabryki powstała niezwykła czarna kolekcja zbudowana z tafty żakardowej tkanej we wzór kwiatów i tafty rypsowej jedwabnej.

Najbardziej rozbudowana część kolekcji to przegląd najnowszych trendów zinterpretowanych przez MMC. Zbudowana jest na kolorach, dużej ilości skór naturalnych, jedwabiach, pięknych włoskich bawełnach, printach. Projektanci postawili na kolor, a wręcz specjalnie szukali odważnych, nieszablonowych i wyrafinowanych zestawień kolorystycznych i odcieni jak terakotowy róż czy kolor buraczany. Ten pierwszy na przykład wyniknął z kolorystyki Łodzi - klinkierowych cegieł, z których powstało miasto. Print jest również rzadkością dla MMC. Tym razem projektanci pokusili się o autorski print inspirowany grafikami Michała Anioła. Grafiki występują w kolekcji dresowej, która po zeszłorocznym sukcesie, stała się wizytówką jakości i komfortu od marki MMC. Teraz, gdy możemy wychodzić z domu czemu nie założyć modowego dresu z barokowym printem czy bogatym haftem? Projektanci chcieli połączyć przyjemność noszenia i ekskluzywny sznyt z bardzo praktyczną modą jaką Polacy pokochali po pandemii.

W kolekcji znajdziemy sporo odniesień do lat 70-tych, 80-tych i 90-tych. Duet MMC stara się nie odnosić do jednego, konkretnego okresu w historii mody, ale korzystać ze wszystkich możliwych elementów i czerpać co najlepsze. Dzięki temu pojawia się w kolekcji nowoczesny miks, który zastanawia i ciekawi odbiorców. Kolejną nowością są puchowe kurtki z kaszmiru, które dzięki specjalnej wełnie z membraną sprawia, że materiał nie przemaka i spełnia wszystkie walory sportowej, casualowej kurtki, odszytej ze 100% kaszmiru. Są również puchówki z naturalnej skóry w różnych oryginalnych kolorach.

Reklama

SCENARIUSZ I REŻYSERIA: Kasia Sokołowska i Marcin Ziółko
CHOREOGRAFIA: Kasia Sokołowska
MUZYKA: Paweł Rurak Sokal / BLUE CAFE
PRODUKCJA: Piotr Pomianowski
POSTPRODUKCJA: Marcin Ziółko
STYLIZACJA: Agnieszka Ścibior
MAKIJAŻE: Patrycja Dobrzeniecka przy użyciu kosmetyków NEO MAKE UP
FRYZURY: Michał Bielecki oraz team stylistów HAIRMATE przy użyciu kosmetyków Wella Professionals
PAZNOKCIE: Patrycja Jewsienia przy użyciu lakierów z linii SIMPLE marki NEONAIL
PR I MEDIA: Iza Lewandowska / agencja ADVICE WISE PR

Reklama
Reklama
Reklama