Orkiestra Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej MACV 19 maja zainaugurowała cykl wiedeńskiej odsłony Festiwalu w jednej z najsłynniejszych sal koncertowych świata Wiener Musikverein. Solistami byli: gwiazda światowych scen operowych, Jessica Pratt, oraz czeski tenor młodego pokolenia Petr Nekoranec. W programie znalazły się arie i duety z „Don Giovanniego”, „Uprowadzenia z seraju”, „Idomeneo” i „Łaskawości Tytusa” oraz uwertury i tańce niemieckie. Orkiestrę MACV poprowadził maestro Michał Maciaszczyk. Koncert zakończył się owacją na stojąco i bisami.

Reklama
Materiały prasowe
Materiały prasowe

20 maja w Mozarthaus – w miejscu, gdzie Mozart skomponował między innymi słynne „Wesele Figara” – kameraliści Warszawskiej Opery Kameralnej podczas koncertu „Mozartian Dialogues: From Strings to Winds” wykonali kwartety i divertimenta Mozarta.

21 maja w wiedeńskiej Hofburgkapelle Orkiestra Warszawskiej Opery Kameralnej MACV pod dyrekcją maestro Adama Banaszaka wykonała brawurowo trzy ostatnie mozartowskie symfonie (39. Es-dur, 40. g-moll i 41. C-dur).

Materiały prasowe

Był to kolejny, trzeci już wyjazd Warszawskiej Opery Kameralnej do Wiednia – tym razem z muzyką Wolfganga Amadeusza Mozarta.

Reklama

Po tych wspaniałych koncertach, na zakończenie wiedeńskiej części Festiwalu, Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej Alicja Węgorzewska-Whiskerd powiedziała: „Z tak znakomitą orkiestrą jak MACV Mozarta można grać wszędzie na świecie, również w Wiedniu”.

Zobacz także
Materiały prasowe
Reklama
Reklama
Reklama