Zobaczcie, jak w zimowej Laponii sprawdzają się samochody marki Škoda!
Z napędem 4x4 oczywiście!
Spokój, cisza, czysta, nietknięta przez człowieka przyroda. Wspaniałe zorze, noce polarne i suche mroźne powietrze, potrawy z renifera – witamy w Finlandii i zapraszamy na północ kraju, do magicznej Laponii!
W tym mało zaludnionym obszarze znajduje się miasteczko Ivalo, położone za kręgiem polarnym, w bliskiej odległości największego jeziora kraju Inari, którego zimowy krajobraz przyciąga fanów narciarstwa, miłośników bajkowych widoków i amatorów fotografii. Ale nie tylko!
Otoczona dziką naturą i głęboką ciszą, Laponia spełnia wszystkie warunki perfekcyjnego miejsca na zimowe testy pojazdów z napędem 4x4. Samochodami można poruszać się w Ivalo na krytych torach Test World, które ośnieżone i oblodzone pozwalają na sprawdzenie wszystkich możliwości prowadzenia pojazdu w trudnych, zimowych warunkach. I tu właśnie testowaliśmy samochody marki Škoda, która od wielu lat jest liderem na europejskim rynku modeli 4×4.
Jak działa napęd na cztery koła w Škodzie?
Za płynne przenoszenie momentu obrotowego na koła odpowiada sterowane elektro-hydraulicznie wielopłytkowe sprzęgło. Jego zaletą jest dołączanie w razie potrzeby napędu tylnej osi. W połączeniu z układami i funkcjami samochodu można doprowadzić do sytuacji, w której moment obrotowy będzie przenoszony nawet w 85% na jedno z kół. Wszystko będzie odbywało się płynie i bez jakiejkolwiek ingerencji kierowcy.
W zależności od sytuacji na drodze, rodzaju nawierzchni i intencji kierowcy, rozdział momentu obrotowego będzie się odbywał w sposób mający na celu optymalizację trakcji. Dzięki temu niezależnie, czy w zimie, czy w lecie, jeśli zajdzie taka potrzeba, auto będzie dynamicznie ruszało i przyspieszało. Docenią to kierowcy lubiący opuszczać utwardzone szlaki, holujący przyczepy, czy podróżujący po drogach o dużym nachyleniu.
Dużym ułatwieniem będzie tryb off-road, działający w zakresie od 0 do 30 km/h, dzięki któremu auto jeszcze lepiej będzie się prowadziło w trudnych warunkach. Po jego włączeniu zmienia się charakterystyka pracy układów elektronicznych, silnika i skrzyni biegów i reakcja na gaz. W trybie off-road łatwiej będzie ruszyć pod górę na wniesieniu, ASR i ESC pozwolą na zerwanie przyczepności zarówno przy ruszaniu jak i przy hamowaniu bez uszczerbku, jeśli chodzi o poziom bezpieczeństwa. Również zjazd ze wzniesienia będzie dużo łatwiejszy dzięki automatycznemu utrzymaniu stałej prędkości zjazdu. A zatem... dobrej drogi! Oczywiście z napędem 4x4!
Kobiety jeżdżą bezpieczniej! Dyrektor biura reklamy VIVA!/VIVA.pl Małgorzata Golba i dyrektor PR Škoda podczas jazdy testowej samochodami Škoda Karoq, Kodiaq, Octavia Scout z napędem 4x4.