To coś więcej niż zwykły konkurs. Dla uczestników to szansa, by ich pracę zobaczyły milionów Polaków – dosłownie. Zwycięski projekt zawiśnie w witrynach blisko 12 000 sklepów Żabka w całym kraju, a jego autor otrzyma nagrodę pieniężną. To także doskonały sposób na bycie zauważonym.

Sztuka, która inspiruje do działania

Konkurs jest skierowany do wszystkich pełnoletnich twórców mieszkających w Polsce – zarówno pracujących indywidualnie, jak i zespołowo, którzy po prostu potrafią wyrazić siebie poprzez obraz. Liczba zgłoszeń nie jest ograniczona.

Organizatorzy podkreślają, że liczy się oryginalność, siła przekazu i emocje. Projekty będą oceniane m.in. za zgodność z tematyką i briefem, estetykę, świeżość pomysłu i komunikacyjny potencjał. Do pracy można dołączyć krótki opis koncepcji oraz – dla chętnych – materiał zza kulis, dokumentujący proces twórczy.

Chcemy, aby franczyza Żabki była postrzegana nie tylko jako sprawdzony sposób na prowadzenie biznesu, ale również jako przestrzeń otwarta na kreatywność. Konkurs na plakat to wyjątkowa możliwość dla artystów, by ich twórczość dotarła do szerokiego grona odbiorców. Wierzymy, że dzięki ich wyobraźni powstaną prace, które w niebanalny sposób oddadzą ideę przedsiębiorczości – mówi Marta Partyka, Dyrektorka Rozwoju Franczyzy w Żabka Polska.

Prace oceni jury z najwyższej półki

O zwycięstwie zdecydują uznane osobowości ze świata sztuki i designu:

  • Andrzej Pągowski – legenda polskiego plakatu, autor tysięcy prac znanych na całym świecie.
  • Mateusz Machalski – projektant typografii, wykładowca i współtwórca portalu TYPOTEKA.PL.
  • Beata Śliwińska Barrakuz – artystka kolażu, autorka okładek muzycznych i kampanii wizualnych.
  • Wojciech Janicki – dziekan Wydziału Grafiki Projektowej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, ekspert w dziedzinie identyfikacji wizualnej.

Do jury dołączą również przedstawiciele Żabki Polska.

Nagrody w konkursie na plakat sieci Żabka

  • I miejsce – 15 000 zł
  • II miejsce – 10 000 zł
  • III miejsce – 5 000 zł
Żabka zaprasza artystów do współpracy! Ruszył konkurs na plakat
mat. prasowe

Dodatkowo, autor najlepszego materiału "making of" otrzyma słuchawki Apple AirPods Max, a faworyt wybrany przez franczyzobiorców w głosowaniu internetowym spośród 10 najlepszych projektów otrzyma iPad 11.

Zgłoszenia i patronaty

Na zgłoszenia organizatorzy czekają do 31 października 2025 roku, a zwycięzców poznamy pod koniec listopada. Konkurs wspierają prestiżowe instytucje artystyczne, m.in. Uniwersytet Artystyczny im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, ASP w Warszawie, Galeria Sztuki Współczesnej BWA w Katowicach oraz Poznań Design Festiwal.

Chcecie spróbować swoich sił? Wszystkie szczegółowe informacje znajdziecie tutaj: www.zabka.pl/franczyza/konkurs-plakat

Materiał promocyjny sieci Żabka.