Vizir dołącza do Szlachetnej Paczki i pomaga rodzinom w potrzebie
Marka przyłącza się do akcji Szlachetna Paczka.
Od lat znamy i cenimy produkty Vizir, ale nie wszyscy jeszcze wiemy, że marka chętnie angażuje się w pomoc osobom potrzebującym. Procter & Gamble, producent popularnych środków do prania, włącza się w kolejną już akcję charytatywną.
Zaczęło się już w 2017 roku..
Od tego roku Vizir wspólnie z Towarzystwem Nasz Dom realizuje autorski program „Ubrania od Serca”. Akcja powstała, aby dawać dzieciom radość i pomóc im akceptować siebie. Dzięki otrzymanym voucherom dzieci z domów dziecka mogą samodzielnie zdecydować o swoim stroju. Większość z nich, właśnie dzięki marce Vizir, po raz pierwszy w życiu mogła wybrać i kupić wymarzone ubrania.
Dla młodych ludzi (ale też dla wszystkich z nas) wygląd jest niezwykle ważnym środkiem wyrazu samych siebie, a zazwyczaj w domach dziecka trudno o zindywidualizowaną, wymarzoną garderobę. Dlatego Vizir w ramach programu “Ubrania od Serca” wspiera dzieci z placówek wychowaczo-opiekuńczych. Do tej pory w trakcie trzech edycji ufundował vouchery na zakup ubrań dla ponad 5300 wychowanków domów dziecka. I nie ustaje w pomaganiu, ale włącza się w kolejne akcje dla potrzebujących.
Vizir zaczyna współpracę ze Szlachetną Paczką
W tym roku po raz pierwszy marka pomaga potrzebującym w ramach Szlachetnej Paczki. Vizir wspiera ideę mądrej, spersonalizowanej pomocy tym, którzy na wsparcie najbardziej czekają. Dlatego w tegorocznej, 20. edycji Szlachetnej Paczki, Vizir jako partner akcji przygotuje paczki dla rodzin, które z przyczyn niezawinionych przez siebie znalazły się w trudnej sytuacji finansowej. Dodatkowo marka wesprze rozwój rejonów Szlachetnej Paczki w całej Polsce. Dzięki temu w przyszłych latach wolontariusze Szlachetnej Paczki będą zwiększać swoje kompetencje i umiejętności, a sama Paczka będzie w stanie docierać do miejsc, do których wcześniej z pomocą nie dotarł nikt inny.
„Pragniemy dzielić się dobrem, dlatego po sukcesach trzech edycji programu „Ubrania od Serca” postanowiliśmy rozszerzyć naszą aktywność dobroczynną i włączyć się w działania Szlachetnej Paczki. Idea mądrego pomagania, która jest wpisana w działający już od 20 lat program społeczny, umożliwia rodzinom w potrzebie walczyć o lepszą przyszłość. Jest nam to niezwykle bliskie, ponieważ wspierając dzieci z domów dziecka, dajemy im szansę nauki umiejętności, które pozwolą im lepiej wejść w dorosłe życie. Wspólnie możemy więcej.” – mówi Mariola Mirek, Dyrektor ds. Komunikacji w Procter & Gamble Polska.
Dlaczego idea Szlachetnej Paczki jest tak ważna?
Szlachetna Paczka jest jednym z największych i najskuteczniejszych programów społecznych w Polsce. I choć w nazwie ma „paczkę”, wcale nie chodzi w nim wyłącznie o to, by dać potrzebującym jedynie prezenty na święta. Idea akcji jest głębsza i ważniejsza. Co roku tysiące wolontariuszy Szlachetnej Paczki docierają do dziesiątek tysięcy ludzi w potrzebie. Następnie wolontariusze spisują historie tych rodzin – sprawdzając, jakie potrzeby i marzenia mają. Najczęściej są to rodziny, które znalazły się w trudnej sytuacji z powodu życiowych komplikacji, choroby bądź nieszczęśliwego wypadku.
Osoby, które chcą zaangażować się w pomoc, mogą poznać rodziny i ich potrzeby na stronie www.szlachetnapaczka.pl. Darczyńcom – czyli osobom przygotowującym paczki – podczas całego procesu przygotowywania podarunków pomocą służą wolontariusze. Na stronie Paczki pośród potrzeb i marzeń można znaleźć najróżniejsze prośby. Czasem są to materiały potrzebne do remontu mieszkania, innym razem maszyna do szycia bądź rower, dzięki którym ktoś wreszcie będzie mógł wziąć los w swoje ręce – zarobić i stanąć na nogi. Doraźne potrzeby łatwo zaspokoić, ale wolontariusze nie zostawiają obdarowanych samym sobie. Pracują z nimi przez następne miesiące, żeby w efekcie rodziny mogły radzić sobie same.
„Wszystkie nasza działania sprowadzają się do jednego: żeby nikt, kto potrzebuje pomocy, nie został sam. Żeby to było możliwe, musimy o Szlachetnej Paczce mówić światu. Skutecznie, a więc tak, żeby świat nie tylko słyszał, ale reagował” – mówi Konrad Kruczkowski, Dyrektor ds. Komunikacji w Stowarzyszeniu WIOSNA.
W akcję pomocy Szlachetnej Paczki od lat włączają się polskie gwiazdy sportu, sceny i ekranu. Wśród nich jest i ambasadorka marki Vizir – Ania Starmach, która przygotowuje paczki dla rodzin i co roku swoimi doświadczeniami dzieli się z fanami na Instagramie.
W okresie świąt warto pomyśleć o osobach potrzebujących, którzy borykają się z trudnościami życia codziennego. Na stronie Szlachetnej Paczki wciąż jest wiele rodzin czekających na naszą pomoc. Sprawmy, aby 12 i 13 grudnia – podczas kulminacyjnego momentu edycji Szlachetnej Paczki, zwanego Weekendem Cudów – cuda działy się w każdym domu!
Materiał powstał z udziałem marki Vizir.