Ta marka tworzy innowacyjne zabawki już od 90 lat! Rozwijają wyobraźnię kolejnych pokoleń maluszków
Zabawa z tradycją.
Świat potrzebuje lepszych zabawek – do takiego wniosku doszedł Amerykanin Herm Fisher w 1930 roku. Za pomysłem stało przekonanie, że maluchy mogą rozwijać się podczas zabawy, więc zabawki powinny „odwoływać do wyobraźni, wprowadzać coś nowego, zaskakującego i zabawnego”. Tak narodziło się Fisher-Price, marka specjalizująca się w ofercie dla dzieci, które dopiero odkrywają świat i codziennie uczą się czegoś nowego.
Rok później zabawki pomysłu Herma Fishera były już na półkach nowojorskiego domu handlowego Macy's. Z inicjatywy matki założyciela firmy zabawki rozwojowe określono jako pre-school toys, czyli przeznaczone dla przedszkolaków.
Szybki rozwój firmy przerwała III wojna światowa, kiedy fabryki Fisher-Price zostały zmuszone zamienić zabawki na... części do samolotów. Firma błyskawicznie przystosowywała się do zmieniających się warunków. Gdy powojenne budownictwo pochłaniało większość dostępnego na rynku drewna, legendarna pszczółka na sznurku Buzzy Bee dostała plastikowe skrzydełka. Dziś Buzzy Bee znajdziemy na aukcjach z przedmiotami vintage, ale wiele klasycznych zabawek Fisher-Price z lat 50. nadal jest na rynku: Corn Popper, koraliki Snap-Lock Beads, popularny wśród maluchów ksylofon...
Dzieci mają głos
Genialnym pomysłem twórców Fisher-Price było oddanie głosu najmłodszym. W 1961 r., jako pierwsza na rynku, firma zaczęła testować prototypy podczas zabawy z dziećmi. Kontynuacją tej tradycji jest Laboratorium Zabawy. W projekcie co roku uczestniczy 3500 maluchów i 1500 rodziców, sprawdzając w praktyce aż 1200 pomysłów na nowe produkty i kontynuując testy w domach. W sumie ponad milion maluchów zostało już ekspertami Fisher-Price.
Kolejną innowacją było zwrócenie się ku NAJmłodszym konsumentom. W latach 70. naukowcy doszli do wniosku, że intensywny rozwój przez zabawę zaczyna się już w pierwszych miesiącach życia, więc Fisher-Price zadebiutowało z zabawkami dla niemowlaków. Wkrótce do oferty wprowadzono także inne akcesoria dla najmłodszych - łóżeczka, krzesełka do karmienia, nocniki, leżaczki i uspokajacze.
Zabawa i nauka
Długoletnia tradycja Fisher-Price łączy nieskrępowaną zabawę z nauką, wspieraniem kreatywności i wszechstronnego rozwoju dziecka. W XXI wieku powstała hitowa linia „Ucz się i śmiej!”, łącząca tematy z życia codziennego i podstawowe koncepcje edukacyjne. Międzynarodowym symbolem koncepcji nauki przez śmiech stał się Szczeniaczek Uczniaczek, dostępny w ponad 130 krajach!
Od 6 lat wybrane zabawki „Ucz się i śmiej!” funkcjonują w technologii Smart Stages, która pozwala dostosowywać edukacyjne treści do wieku dziecka. Dzięki temu produkty Fisher-Price rozwijają się i dorastają wraz z maluchem.
90 lat tradycji
Marka Fisher-Price, która od 1993 r. należy do rodziny marek Mattel, świetnie łączy bogatą tradycję z innowacyjnością, co zapewniło jej pozycję lidera na rynku zabawek dla najmłodszych. Filozofia Fisher-Price nie zmieniła się od 90 lat. Od początku celem było zapewnienie maluchom bezpiecznej, rozwijającej i pobudzającej wyobraźnię przygody, a młodym rodzicom – niezapomnianych chwil swobodnej zabawy z dzieckiem i sentymentalnego powrotu do krainy dzieciństwa. Przecież rodzice na całym świecie sami wychowywali się z zabawkami Fisher-Price...
Materiał powstał z udziałem marki Fisher-Price.