Reklama

Czy wiesz, że ŠKODA produkuje rocznie nawet 400 tys. egzemplarzy swojego bestsellerowego modelu Octavia? Cenione m. in. przez Polaków, Szwajcarów i Finów, to także najczęściej importowane auto w Niemczech. Kluczem do sukcesu jest świetny stosunek jakości do ceny, przestronne wnętrze i doskonały poziom bezpieczeństwa (świadczy pięć gwiazdek w testach Euro NCAP). Ale to nie wszystko, bo czwarta generacja Octavii to kolejny duży krok w stronę innowacyjności i zrównoważonego rozwoju.

Reklama

ŠKODA Octavia czwartej generacji

Nowa Octavia to różne warianty napędu, wszystkie zaprojektowane z myślą o zmniejszeniu emisji CO2. Zaintrygowała nas zwłaszcza wersja plug-in, typ napędu hybrydowego, który zupełnie zmienia sposób, w którym myślimy o samochodach. Znajdziesz go w modelach Octavia iV oraz Octavia RS iV.

Co ważne, ekologiczna rewolucja w fabrykach ŠKODA odbyła się bez kompromisów w kwestii osiągów i designu auta. Zarówno hatchback, jak i kombi zapewniają wysmukłą, elegancką linię nadwozia, bez rezygnacji bezpieczeństwa i komfortu przestronnego wnętrza. Do tego dochodzi imponująca szybkość. Octavia iV ma moc 204 koni mechanicznych i moment obrotowy, do 350 Nm. Za mało? Wypróbuj sportową wersję auta. Octavia RS iV ma aż 245 KM i rozwija prędkości do 225 km/h. Do setki przyspiesza w zaledwie 7,3 sekundy…

mat. prasowe ŠKODA

Hybryda plug-in – jak działa?

Obydwa warianty OCTAVII iV zasilane są silnikiem benzynowym 1.4 TSI o mocy 110 kW (150 KM) i silnikiem elektrycznym 85 kW. Tryb elektryczny, w którym można rozwijać prędkość do 140 km/h, idealnie nadaje się do codziennej jazdy miejskiej. Zwłaszcza, że zasięg na jednym ładowaniu wynosi nawet do 60 km. To wystarczające, żeby pojechać do pracy, na zakupy, odebrać dzieci ze szkoły i wrócić do domu. W praktyce oznacza to, że na stację benzynową możesz zaglądać od święta, gdy planujesz urlop albo weekend poza miastem.

Na co dzień wystarczy stacja ładowania albo… zwykłe domowe gniazdko, podłączane do wygodnego gniazda plug-in w błotniku po stronie kierowcy. Ładowanie akumulatora z gniazda 230 V od 0 do 80% trwa 3 godziny 45 minut, a do 100% – 5 godzin, szybciej – gdy używamy stacji dokującej.

mat. prasowe ŠKODA

Bezemisyjny zasięg 60 kilometrów pozwala znacznie ograniczyć jazdę benzynową, w trosce o wygodę i środowisko. Jeśli posiadasz dom z instalacją fotowoltaiczną, codzienne podróże ŠKODĄ Octavią iV będą nie tylko w 100 procentach przyjazne dla planety, ale także… całkowicie darmowe.

Octavia iV – ekorozwiązanie dla wymagających

ŠKODA Octavią iV to nie tylko auto piękne i ekologiczne, ale także… inteligentne. Samo wybiera tryb zasilania, choć kierowca może również ustawić go manualnie. Jeśli prąd się skończy, Octavia iV działa jak zwykła hybryda i ładuje się podczas jazdy, co oszczędza nam nerwów z poszukiwaniem stacji ładującej.

Nowa Octavia pozwala także na wybór profili jazdy, które umożliwiają zmianę ustawień układu kierowniczego, silnika i skrzyni biegów. Dostępne są tryb Eco, Normal, Sport oraz Individual, a także opcja Comfort, jeśli samochód jest wyposażony w adaptacyjne zawieszenie DCC .

mat. prasowe ŠKODA
Reklama

Pełna wygoda bez kompromisów? Octavia iV to najbardziej optymalne połączenie mocy, nowoczesności, łatwości użytkowania, estetyki i ekologii. Łączna emisja CO2 OCTAVII iV wynosi zaledwie 30 g/km, co oznacza, że auto już spełnia wymogi planowanej normy emisji spalin Euro 6d!

Reklama
Reklama
Reklama