Chcesz poczuć włoski klimat? Koniecznie odwiedź restaurację Prosciutteria!
To wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy
- Gabriela Łaskowska
Prosciutteria to coś więcej niż włoska restauracja. To miejsce tworzone z pasją i miłością - do jedzenia i Włoch.
Restauracja Prosciutteria
Lokal znajduje się na warszawskim Solcu. Założyło go małżeństwo, które zafascynowane jest Włochami i wszystkim, co z nimi związane. Prosciutteria to idealne miejsce na spotkanie z przyjaciółmi. Lokal posiada w swojej ofercie głównie dania stworzone, by się nimi dzielić. Zainspirowany jest prosciutteriami we Włoszech, czyli restauracjami, do których wstępuje się ze znajomymi na lokalne przekąski i wino.
Wnętrze lokalu idealnie oddaje włoski charakter. Ceglane ściany, drewniane stoliki i oryginalna podłoga z lat 30.! Wyjątkowego klimatu dodają zioła na stolikach, czarno białe kadry z filmów, wiszące na ścianach i ozdobne żyrandole na suficie.
Co znajdziemy w menu?
Oferta dań jest dosyć mała. Za to są one naprawdę wyjątkowe. Restauracja oferuje głównie włoskie antipasti. Sery, szynki, suszone pomidory, oliwki i inne dodatki podawane są na dużych drewnianych deskach, które dostępne są w 3 rozmiarach. Za najmniejszą zapłacimy 65 zł, za średnią 120 zł, a za największą 195 zł. Dodatkowo klienci otrzymują do każdej deski koszyk z pieczywem i oliwę z oliwek. Prawdziwa włoska uczta! Ogromnym atutem restauracji jest to, że produkty, z których wykonane są dania, sprowadzane są prosto z Włoch.
Do wyboru mamy również szeroką ofertę win. Oczywiście włoskich. W karcie znajdziemy aż 30 różnych rodzajów tego alkoholu. W razie problemu z jego wyborem, właściciele chętnie dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem, umiejętnie dobierając odpowiedni trunek do wybranego dania.
To, co sprawia, że jest to naprawdę wyjątkowe miejsce, to podejście właścicieli do klientów. Każdemu gościowi poświęcają sporo czasu, opowiadając historie związane z każdym podanym produktem. Widać tu ich ogromną wiedzę na ten temat, a także zafascynowanie wszystkim, co włoskie. Próbują oni zarazić klientów swoją miłością do Włoch. I jak na razie świetnie im to wychodzi!