Reklama

Jak wygląda samochód przyszłości? Jak Renault EZ-GO! Jest to autonomiczne, elektryczne, inteligentne i współdzielone auto. Czegoś takiego jeszcze nie widzieliście ani nie przeżyliście!

Reklama

Auto przyszłości

Mat.prasowe

Renault EZ-GO jest jednocześnie pojazdem i usługą, zaprojektowaną do indywidualnego przewozu lub transportu małych grup. To niezwykłe auto, które jeździ bez kierowcy (a nawet nie ma kierownicy), wzbudza zachwyt swoim designem i pomysłem na to, jak może wyglądać transport przyszłości w miastach. Renault EZ-GO umożliwia wyruszenie w drogę ze stacji wynajmu lub z miejsca zgeolokalizowanego przez aplikację. Ogromną zaletą Renault EZ-GO jest to, że łączy w sobie elastyczność i komfort transportu indywidualnego ze skutecznością oraz bezpieczeństwem transportu publicznego. Co najważniejsze, w obydwu przypadkach pozwala pasażerom nie martwić się o drogę!

Konkurs "Renault Easy City. Design the Future"

Mat.prasowe

Renault nie ustaje w poszukiwaniu rozwiązań, których celem jest ochrona środowiska oraz projektowanie nowoczesnych ekosystemów miejskich. Budowa nowoczesnych centrów przesiadkowych może być sposobem na rozwiązanie wielu współczesnych problemów związanych z mobilnością w polskich miastach. Właśnie dlatego Renault postanowiło zorganizować konkurs „Renault Easy City. Design the Future”, a zadaniem uczestników było zaprojektowanie miejsca przesiadkowego z infrastrukturą dla elektrycznego i współdzielonego pojazdu autonomicznego Renault EZ-GO.

Laureaci konkursu „Renault Easy City. Design the Future”

Mat.prasowe

Zwycięzcy konkursu, przewodniczący jury Vincent Carré, Dyrektor Generalny Terytorium East Renault Timothy Manuel.

Zwycięzcami zostali Jakub Jedynak i Radosław Domżoł, którzy zaprojektowali sieć centrów przesiadkowych wykorzystujących pojazd Renault EZ-GO do transportu ostatniej mili. Drugie miejsce przyznano Wiktorowi Szulferowi, Julii Kazimierskiej i Olkowi Kępińskiemu, a trzecią lokatę zajęli Jan Heymer i Wacław Marat. Pula nagród dla autorów najlepszych prac konkursowych wyniosła aż 35 tys. zł. Projekt Jakuba Jedynaka i Radosława Domżoła zakłada stworzenie sieci centrów przesiadkowych rozmieszczonych w odpowiednich odległościach w oparciu o gęstość zaludnienia. Transport „ostatniej mili” miałby się odbywać z wykorzystaniem pojazdów Renault EZ-GO, a komunikacja między centrami przesiadkowymi - za pośrednictwem tradycyjnego transportu zbiorowego.

Mat.prasowe

Anna Dereszowska, Olga Frycz, Mariusz Przybylski, Katarzyna Glinka, Lidia Popiel i Agata Szczech z Renault Polska.

Podczas finału konkursu „Renault Easy City. Design the Future” na Placu Defilad w Warszawie, który odbył się 5 czerwca, nie zabrakło gwiazd oraz wielu ekscytujących momentów! Anna Dereszowska, Olga Frycz, Katarzyna Glinka, Lidia Popiel i Mariusz Przybylski mieli możliwość przetestować elektryczny samochód autonomiczny Renault EZ-GO.


"Samochód, którym dzisiaj miałam okazję się przejechać, to jest dla mnie jeszcze trochę science fiction. Jazdy były naprawdę niezwykłym doświadczeniem i choć trudno mi dziś sobie wyobrazić, że takie samochody będą jeździły po mieście, to wiem, że wcale nie jest to odległa przyszłość" – mówi Katarzyna Glinka.

Mat.prasowe

Lidia Popiel, Olga Frycz, Anna Dereszowska, Mariusz Przybylski, Katarzyna Glinka, Agata Szczech z Renault Polska.

Reklama

Artykuł powstał z udziałem marki Renault

Reklama
Reklama
Reklama