Reklama

Cztery lata po premierze trzeciej generacji, Škoda stworzyła samochód, który może pochwalić się designem oraz udogodnieniami stosowanymi w samochodach wyższej klasy. Koniecznie sprawdźcie jakie nowości czekają na was w nowej Škodzie Fabii!

Reklama


Nowi asystenci jazdy w Škodzie Fabii

Nowa Škoda Fabia ma wbudowanych trzech nowych asystentów jazdy, którzy sprawią, że podróż stanie się przyjemniejsza. Pierwszy z nich to asystent wspomagania ruszania na wzniesieniach - HILL HOLD CONTROL, który sprawdza się zatem szczególnie na górzystej trasie oraz w trudnych warunkach miejskich. To doskonała pomoc dla każdego, kto boi się, wyjeżdżać z podziemnych parkingów lub że samochód zgaśnie mu na wzniesieniu i zablokuje tym samym ruch. Niezwykle ważna dla każdego kierowcy ceniącego sobie bezpieczeństwo podczas jazdy jest również funkcja monitorowania martwego pola w lusterkach - BLIND SPOT DETECTED. System radarowy monitoruje ruch z tyłu i w pobliżu Fabii, ostrzegając kierowcę wskaźnikami LED w bocznych lusterkach o obecności pojazdów w martwym polu lub o zbliżaniu się pojazdu z tyłu z dużą prędkością. Jest jeszcze funkcja LIGHT ASSIST, która będzie pomocna każdemu, kto lubi podróże, ponieważ zmniejsza ryzyko oślepienia innych użytkowników drogi światłami drogowymi. Gdy przednia kamera wykryje pojazdy zbliżające się z naprzeciwka lub jadące przed samochodem, system automatycznie przełączy światła z drogowych na mijania. Opcja jest dostępny zarówno dla opcjonalnych przednich reflektorów LED, jak i reflektorów z żarówkami H7.

Mat. prasowe

Niezwykłe możliwości Škoda Fabia

Wszystkie powyższe trzy opcje są dostępne w Škodzie Fabia po raz pierwszy! Wcześniej były stosowane wyłącznie w samochodach z wyższej klasy, ale ten model jest wręcz naszpikowany systemami bezpieczeństwa. Oprócz wyżej wymienionych, mamy również kilka tradycyjnych - system stabilizacji toru jazdy (ESP) i system zapobiegający blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS). Nowa Škoda Fabia jest również wyposażona w system optymalizacji przyczepności podczas przyspieszania ASR, hydrauliczne wspomaganie awaryjnego hamowania HBA, hamulec antykolizyjny, kompensację podsterowności na zakręcie XDS oraz system monitorowania ciśnienia w oponach.

Jazda tym samochodem to czysta przyjemność. Nie tylko ze względu na funkcjonalne rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa w trasie, ale również dzięki nowoczesnej stylistyce modelu Fabia.

Na tym możliwości Škody Fabii się nie kończą! Jako opcję do wyboru mamy jeszcze szereg innych udogodnień, jak na przykład aktywny tempomat, kamerę cofania, czujniki parkowania, Front Assist, system wykrywania zmęczenia kierowcy (Driver Alert), czujnik zmierzchu i deszczu czy ogranicznik prędkości. Samochód dosłownie myśli za nas i w każdym momencie powie nam, co w danym momencie dzieje z nim oraz wokół niego.

Mat. prasowe

Nowy design Škody Fabia

Wróćmy jeszcze jednak do tego designu, który już na pierwszy rzut oka wygląda zupełnie inaczej niż w poprzednich wersjach Škody Fabii. Wnętrze jest naprawdę świetnie zaprojektowane, a funkcjonalność połączona z wysokiej klasy wyglądem zdecydowanie lepiej wpisuje się w gusta większości z nas. Nowa deska rozdzielcza, bardziej czytelne zegary, nowe wzory tapicerek, a do tego możliwość wymiany foteli oraz kierownicy na wersję sportową rozpalają wyobraźnię. W zależności od poziomu wykończenia, fotele są wyposażone w pokrycie z mikrofibry (Suedii) lub tkaniny, w jednym lub dwóch kolorach. Do tego dochodzą również kontrastowe przeszycia na panelach bocznych drzwi.

Mat. prasowe

Po otworzeniu drzwi samochodu, widać sporo przestrzeni. Pomimo swoich kompaktowych wymiarów, czyli niecałych 4 metrów długości, Škoda Fabia pomieści aż pięć osób bez wrażenia dyskomfortu. Na tym tle świetnie wypada również bagażnik, który standardowo mieści ponad 330 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń nawet 1150 litrów. Znajdziemy tutaj również dwustronną matę, materiałowo-gumową, którą możemy obracać w zależności od potrzeb - to jedna z funkcji Simply Clever. Nigdy wcześniej niestosowanym rozwiązaniem w Fabii jest system multimedialny Swing Plus z ekranem o przekątnej 6,5 cala.

Mat. prasowe

Nowy design zyskało nie tylko wnętrze Škody Fabii. Producent zadbał także o to, aby samochód był przyjazny dla oka również z zewnątrz. Zmieniona osłona chłodnicy delikatnie zmodernizowała przód samochodu. Modyfikacje przednich i tylnych zderzaków oraz nowe reflektory wprowadzają powiew nowoczesności i świeżości. Wyraziste linie zderzaków i konstrukcji świateł wpływają nie tylko na wygląd Fabii, ale również bezpieczeństwo jazdy. Całość dopełniają zupełnie nowe koła, które zostały wykonane ze stopów metali lekkich na kształt obręczy (mamy aż dziewięć wzorów). Możemy wybierać spośród wielkości od 15 do 18 cali. Oczywiście ostateczny wygląd Škody Fabii należy do nas - główny kolor pojazdu również, a dostępnych jest 15 odcieni. W wersji hatchback opcja Color Concept daje dodatkowo możliwość zamówienia dachu, słupków A, lusterek bocznych i opcjonalnych 16-calowych kół Vigo w kolorze czarnym, białym lub srebrnym.

Oszczędny i wydajny

Czeski producent konsekwentnie promuje oszczędne i efektywne silniki benzynowe, co na pewno zadowoli miłośników dbania o środowisko. Zaktualizowana oferta silników obejmuje jeden silnik MPI i dwa trzycylindrowe silniki benzynowe TSI o pojemności 1,0 litra. Oba silniki TSI są teraz wyposażone w filtry cząstek stałych. Mają moc od 55 kW (75 KM) do 81 kW (110 KM) i spełniają najbardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Wersja z najmocniejszym silnikiem 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) jest standardowo wyposażona w 6-biegową manualną skrzynię biegów. Producent proponuje jednak zainstalowanie opcjonalnie 7-biegowej skrzyni. Standardem w Škodzie Fabia jest natomiast pięciobiegowa manualna skrzynia biegów, przekazująca moc silnika na przednie koła.

Mat. prasowe

Reklama

Materiał powstał we współpracy z marką Škoda

Reklama
Reklama
Reklama