Reklama

Popularność można wykorzystać na różne sposoby. Pięknie używa jej Leonardo di Caprio, czyli „najbardziej zielony mężczyzna w Hollywood”, który przekazuje miliony dolarów na ochronę środowiska i na walkę ze zmianami klimatu. Już po pierwszych sukcesach filmowych założył „Leonardo DiCaprio Foudation” inwestującą w firmy działające w duchu zrównoważonego rozwoju. ONZ okrzyknęła aktora „Posłańcem Pokoju ds. Zmian Klimatycznych”. Ale nie on jeden pomaga planecie. Jego kolega po fachu, Matt Damon, założył przed laty organizację Water.org, która walczy o dostęp do czystej wody – dzięki niej dostęp do wody pitnej ma aż 17 milionów ludzi! O prawa zwierząt walczy MOBY i Natalie Portman, a do ochrony planety nawołuje reżyser „Avatara” James Cameron. Nawet pokazywana obecnie w kinach „Apokawixa” Xawerego Żuławskiego nie jest niczym innym jak ekologicznym manifestem pod płaszczykiem thrillera o zombie.

Reklama

Hyundai stawia na ekologię

materiały prasowe

Bez gwiazd nie byłoby rozgłosu, ale bez zaangażowania korporacji zabrakłoby nowych rozwiązań technologicznych. Na szczęście istnieją firmy, które ideę zrównoważonego rozwoju wzięły sobie naprawdę do serca. Taką korporacją jest koreański Hyundai. Od lat tworzy projekty, które mają zmienić świat na lepsze. Zaczęło się oczywiście od elektrycznych samochodów i w tej dziedzinie odnosi wielkie sukcesy. SUV IONIQ 5 obsypany został w tym roku nagrodami za design oraz okrzyknięty Światowym Samochodem Roku i Elektrycznym Samochodem Roku.

materiały prasowe

Nie dość, że jeździ na prąd, to wiele elementów jego wnętrza zrobiono z pozyskiwanych w sposób zrównoważony materiałów eko, np. z naturalnej wełny, tworzywa PET z recyklingu, przędzy roślinnej, czyli bio-PET oraz ekologicznej farby).

Auta na wodór i sposób na korki

Prąd to jednak jedynie przystanek na drodze do… wodoru. Naukowcy z całego świata zastanawiają się, jak w motoryzacji wykorzystać wodór. Dlaczego? Otóż z jego spalania powstaje woda, i to taka zwykła, a nie trujące substancje. W dodatku wodór można poddać hydrolizie, co sprawia, że staje się pierwiastkiem wielokrotnego użytku. Tu również Hyundai jest jednym z liderów i od 2013 roku produkuje własny samochód wodorowy – ix35 Fuel Cell. Niedawno marka wypuściła zaś wodorową ciężarówkę.

materiały prasowe

Inżynierowie Hyundai tworzą też projekt miasta przyszłości, w którym pojazdy transportujące ludzi i produkty będą… latać. UAM czyli Urban Air Mobility to niesamowity pomysł na odkorkowanie miast. System będzie wykorzystywał małe, zautomatyzowane samoloty do przewozu pasażerów lub ładunków na niższych wysokościach. Ulice miast będą w tym projekcie miały kilka pasów wszerz i… wzwyż. A my moglibyśmy zapomnieć o godzinach spędzanych na zakorkowanych ulicach.

Drugi pierwszy krok i wsparcie dla pracowników

Firma zachwyciła się też projektami tzw. egzoszkieletów, czyli specjalnej wzmacniającej powłoki usztywniającej kręgosłup i pas mięśniowy. Najpierw ufundowali go łucznikowi i paraolimpijczykowi z Korei, Junowi-Beomowi Parkowi. Stracił on zdolność chodzenia i opisał swoją historię w poruszającym liście do koncernu. Inżynierowie z działu robotyki postanowili dać mu szansę na „Drugi pierwszy krok” (tak nazwano projekt egzoszkieletu dla chłopaka). Udało się – po miesiącach prób i po 10 latach na wózku Jun-Beom samodzielnie wykonał swój pierwszy krok. Inżynierowi firmy poszli dalej. Stworzyli egzoszkielet-kamizelkę dla pracowników swoich fabryk, którzy spędzają długie godziny z rękami ponad głową. Dzięki temu rozwiązaniu o nazwie VEX mięśnie pracowników mają wsparcie, a ich kręgosłup jest odciążony.

materiały prasowe

Robotyka, nowe ekologiczne technologie, ochrona przyrody i zdrowia człowieka – to wszystko ważne działania na rzecz planety. We wrześniu 2015 roku 193 państwa członkowskie ONZ przyjęły plan, który zakłada, że teraz rozwój musi odbywać się w zrównoważony sposób, z poszanowaniem przyrody, lokalnych społeczności i zwierząt. Na szczęście wiele firm, w tym Hyundai, uwierzyło w zieloną przyszłość i inwestuje w nowe technologie dla dobra całej ludzkości.

Reklama

Materiał powstał z udziałem marki Hyundai

Reklama
Reklama
Reklama