Reklama

Wszyscy chyba się zgodzą, że niewiele czynności pod względem odczuwanej przyjemności może się równać z jedzeniem. Ważne jest jednak nie tylko to, co jemy, ale też z czego i na czym. Już sam sposób podania posiłku potrafi zamienić całkiem zwyczajne danie w dzieło sztuki. Właśnie takie małe przyjemności sprawiają, że życie nabiera smaku, dlatego starajmy się celebrować każdy, nawet najskromniejszy i najprostszy posiłek. Zastawa stołowa będzie tu nieocenioną pomocą.

Reklama

DUKA od początków swojego istnienia, czyli od ponad 100 lat, jest specjalistką w takich właśnie kulinarnych transformacjach. Jej produkty nie tylko uatrakcyjniają każdy posiłek, ale dzięki swojemu designowi są też ozdobą kuchni i jadalni. Zastawy od szwedzkiej marki nie powinno się chować w szafkach, wręcz przeciwnie - należy ją wystawiać na wierzch i z dumą eksponować. DUKA to jednak nie tylko świetny design. Akcesoria domowe marki wyróżniają się niezawodnością, ergonomią i funkcjonalnością. Nic dziwnego więc, że produkty DUKA cieszą się od lat takim uznaniem klientów.

Reaktywacja kultowych kolekcji

materiały prasowe

A skoro o jubileuszu mowa, to jeszcze słów kilka o początkach marki. Ojcem sukcesu jest Hjalmar Blomkvist, który w 1920 r. w szwedzkim mieście Linköping otworzył swój pierwszy sklep ze szkłem, porcelaną i naczyniami kuchennymi. Nazwa firmy pochodzi oczywiście z języka szwedzkiego i można ją przetłumaczyć jako „nakrywać do stołu". Interes bardzo szybko się rozwijał i zaczął przynosić duże zyski. Tak powstała firma Hjalmar Blomkvist AB. W 1962 została sprzedana i po połączeniu z szesnastoma innymi sklepami handlującymi szkłem i porcelaną stworzyła sieć DUKA.

Z okazji obchodów sieć wprowadza do sprzedaży nową edycję najbardziej kultowych produktów w swojej historii. Do asortymentu przez cały rok 2022 co miesiąc będą wracały ikony marki w nowych, jubileuszowych odsłonach.

Powrót do korzeni

materiały prasowe

Na pierwszy ogień idzie kolekcja TIME BLACK, czyli czarna wersja klasycznej, bestsellerowej linii TIME. Minimalizm i szlachetna surowość - te słowa opisują ją najlepiej. Idealnie wpisuje się w trend Sanctuary, który przekształca dom w prywatne sanktuarium i bezpieczne schronienie. TIME BLACK to swoisty powrót do korzeni, stwarzający okazję do wyciszenia i uspokojenia. Ciekawe wzory zdobiące naczynia mogą się od siebie różnić ze względu na zastosowaną technikę Reactive Glaze. Czyni to z nich niepowtarzalne dzieła sztuki. TIME BLACK jest wspaniałą, nietuzinkową kolekcją, pasującą do każdego stylu. Produkty z tej serii świetnie będą prezentować się wraz z linią ACACIA i LAGUN.

W następnych miesiącach przyjdzie kolej na reaktywację m.in.: kolekcji do serwowania WAREWOOD w nowej czarnej kolorystyce, kolekcji porcelany FIRNADE (bestsellerowa kolekcja FELICIA z nowym wzorem), sztućców TROPEA w nowym złotym kolorze, bestsellera SIREN w nowej odsłonie, tekstyliów ORIGIN w nowej odsłonie oraz kolekcji nawilżaczy HUMID w nowej odsłonie.

Materiał powstał z udziałem marki Duka

Reklama

materiały prasowe

Reklama
Reklama
Reklama