Vetements w kontrowersyjny sposób krytykuje branżę mody!
Zobaczcie niezwykłą instalację kultowej marki
Choć marka Vetements została utworzona zaledwie 4 lata temu, już jest nazywana największym modowym fenomenem naszych czasów. Firmę założył dyrektor kreatywny Balenciagi, Demna Gvasalia oraz jego młodszy brat, Guram. Ich pracownia jest nie tylko multikulti, ale też multipłciowa, multiseksualna i multiduchowa. Stawiają na zróżnicowanie. Projekty Vetements idealnie odzwierciedlają globalną atmosferę, dzięki czemu mogą się z nimi utożsamiać ludzie z całego świata. Teraz po raz kolejny zwrócili na siebie uwagę kontrowersyjną instalacją w jednym ze sklepów, która zmusza wszystkich do refleksji... Jaką?
Polecamy też: Balenciaga znów zaskakuje swoją kampanią! Zobaczcie, jak modelki w popłochu... uciekają przed paparazzi!
Witryna Vetements x Harrods
Kilka dni temu marka Vetements zajęła cztery okna w luksusowym londyńskim domu towarowym, jakim jest Harrods. Wspólnymi siłami postanowili stworzyć tam specjalną witrynę, która zwraca uwagę społeczeństwa na problem... nadprodukcji ubrań! Sam Guram Gvasali podkreśla: „Moda jest drugim (po naftowym) przemysłem powodującym najwięcej zanieczyszczeń, a nadprodukcja to jeden z problemów najbardziej zagrażających środowisku w dzisiejszych czasach. Ponad 30% towaru wyprodukowanego przez marki nigdy się nie sprzedaje i trafia na wysypiska śmieci. W szybkim świecie moda również jest szybka. Wspieramy ideę zwolnienia tempa. Chcemy zachęcić do kupowania mniej, ale produktów wyższej jakości, które posłużą dłużej”. Instalacja została wykonana wspólnie z pracownikami centrum handlowego - 4000 z nich dla wsparcia projektu przekazało używane rzeczy, które zajmują niepotrzebne miejsce w ich szafach. Powstały z nich góry ubrań, które wzbudzają wielkie zainteresowanie przechodniów.
Co ciekawe, każdy może dołączyć do akcji – w zamian za oddanie niepotrzebnego ubrania, otrzymuje się ekskluzywną opaskę wykonaną z przetworzonych plastikowych butelek. Natomiast 2 marca, po zakończeniu instalacji, używane elementy garderoby dostanie NSPCC, czyli organizacja charytatywna wspierająca dzieci w Wielkiej Brytanii. Vetements planuje uczestniczyć w zwiększaniu świadomości lokalnych społeczności na całym świecie poprzez stworzenie 50 innych witryn jeszcze w tym roku.