Transwestyta, drag queen oraz córka i żona Romana Polańskiego w jednej kampanii. Marc Jacobs zachwycony
Do transseksualnej reżyserki "Matrixa" Lany Wachowski, lesbijki Sandry Bernhard, drag queen Dana Donigana, znanego jako MILK, którzy są twarzami najnowszej kampanii Marca Jacobsa, dołączyły dwie ukochane kobiety Romana Polańskiego: jego żona i córka. "Silne osobowości zaproszonych do współpracy gwiazd mają oddać charakter kolekcji" - wyjaśnia pomysł projektant mody.
"Kiedy 16 lat temu w Paryżu spotkałem Emmanuelle Seigner, byłem pod takim wrażeniem jej zmysłowej urody, seksapilu i intensywnego spojrzenia, że poprosiłem Juergena o sfotografowanie jej do naszej kampanii reklamowej wiosna-lato 2002. Gdy szukałem pomysłu na najnowszą reklamę, moja współpracownica zaproponowała mi jedną ze swoich ulubionych aktorek, Morgane Polański. A ponieważ zawsze lubiłem ideę portretu matki i córki, jak tylko zobaczyłem zdjęcie Morgane, od razu pomyślałem o Emmanuelle i o tym, jak pięknie będą wyglądać razem. Byłem zachwycony, gdy zgodziły się pozować" - pisze na swoim Instagramie Marc Jacobs pod zdjęciem z kampanii wiosna-lato 2016.
Emmanuelle Seigner i Morgane Polański reklamują kolekcję wiosna-lato 2016 Marca Jacobsa
Widać na nim żonę i córkę Romana Polańskiego, które śmieją się przed obiektywem znanego fotografa Davida Simsa i w stylizacji Katie Grand. Obie dołączyły do innych inspirujących amerykańskiego projektanta postaci, które - jak to ujął w oficjalnym oświadczeniu - reprezentują "silne osobowości, które mają oddać charakter kolekcji".
Są to m.in. transseksualna reżyserka, 50-letnia Lana Wachowski, która jeszcze jako mężczyzna Larry Wachowski stworzyła z bratem "Matrixa"; 60-letnia aktorka Sandra Bernhard, która jako jedna z pierwszych w USA ujawniła, że jest lesbijką, a także drag queen znany z nowojorskich klubów gejowskich - Dan Donigan, występujący pod pseudonimem MILK. 27-latek jeszcze pięć lat temu pracował jako sprzedawca w butiku Jacobsa w Provincetown w Massachusetts, ale kreator znalazł go dopiero kilka miesięcy temu na Instagramie.
Lana Wachowski w reklamie Marc Jacobs wiosna-lato 2016
Dan Donigan w reklamie Marc Jacobs wiosna-lato 2016
Jacobs do współpracy zaprosił również znane modelki Adrianę Limę i Joan Smalls, aktorkę z Broadwayu 70-letnią Bette Midler (laureatkę trzech Grammy, czterech Złotych Globów i trzech nagród Emmy) oraz rodzinę Cleveland - Noela i Annę wraz z ich matką, Pat, która była jedną z pierwszych amerykańskich supermodelek, a w latach 80. należała do grupy ulubienic Halstona, zwanej Halstonettkami.
"Kampania z tego sezonu to mój osobisty pamiętnik z ludźmi, którzy inspirowali i nadal mnie inspirują do otwierania umysłu na różne sposoby widzenia i myślenia. Poprzez swoją indywidualność, ale w jednej grupie, ucieleśniają i celebrują ducha piękna i równości" - ocenił Jacobs.
Sandra Bernhard w reklamie Marc Jacobs wiosna-lato 2016
Rodzina Clevelandw reklamie Marc Jacobs wiosna-lato 2016
Adriana Lima w reklamie Marc Jacobs wiosna-lato 2016
Bette Midler w reklamie Marc Jacobs wiosna-lato 2016