Reklama

Jak donosi Business of Fashion, 6 kwietnia tego roku Levi Strauss złożył pozew przeciwko marce Kenzo. Oskarżenie dotyczy naruszenia znaku towarowego za umieszczanie metek na tylnych kieszeniach dżinsów. Jak do tego doszło?

Reklama

Levi's kontra Kenzo

Od 1936 roku Levi's używa małych metek z nazwą firmy na wszystkich dżinsowych produktach, w celu szybkiej wzrokowej identyfikacji. W najnowszej kolekcji Kenzo, promowanej niedawno przez Britney Spears, można zauważyć podobne oznaczenie spodni. Dżinsowy gigant twierdzi, że kieszenie paryskiego domu mody mylą kupujących, a także powodują spadek sprzedaży wyrobów Levi's, co tworzy nieobliczalne i nieodwracalne szkody dla firmy.

Według agencji Reutersa, marka Kenzo zignorowała wiele wniosków o zaprzestanie produkcji i rezygnację z prośby o wycofanie ubrań, dlatego też do sądu w San Francisco wpłynął pozew. Można w nim przeczytać fragment oświadczenia wydanego w 1936 roku przez ówczesnego dyrektora sprzedaży Levi's, Christophera Luciera. Stwierdził on, że: „żaden producent nie może mieć innego celu w umieszczeniu kolorowej metki na zewnętrznej kieszeni jeansów, niż to, by dzięki kopiowaniu naszego znaku zdezorientować klienta”. Sądzicie, że oskarżenie jest słuszne?

Reklama

Britney Spears w reklamie Kenzo

ons.pl
ons.pl
Reklama
Reklama
Reklama