Emerytki w kampanii modowej? Ten pomysł marki Helmut Lang Was zachwyci
Zobaczcie, jak moda wykracza poza pokolenia!
Kolekcje tworzone przez dom mody Helmut Lang za każdym razem urzekają oszczędnymi w formie monochromatycznymi ubraniami, które doskonale wpasowują się zarówno w dzienne, jak i wieczorowe zestawy. Ponadczasowe stylizacje według zasad klasycznej elegancji cieszą się dużą popularnością, a przez to marka nie zaskakiwała swoimi pomysłami. Aż do tej pory!
Światło dzienne ujrzała właśnie kampania The Women of Wales, do której brand zatrudnił... grupę starszych, walijskich kobiet. W ten sposób pragnęli podkreślić, że moda nie poddaje się pokoleniowym stereotypom.
Fotografka Alexandra Leese w wywiadzie dla The Independent powiedziała: „Chciałam celebrować kobiety w wieku często pomijanym w mediach głównego nurtu. Ważne było, aby pokazać, że styl i pasja nie są zarezerwowane dla młodych ludzi. (...) Chcieliśmy znaleźć kobiety z historią do opowiedzenia, która zainspiruje ludzi i wywoła uśmiech na ich twarzach. Zdałam sobie sprawę, że robienie zdjęć prawdziwym ludziom i pokazywanie ich historii i kultury w sposób inspirujący i pozytywny było czymś, co naprawdę robi wrażenie na widzach. Walia wydawała się idealnym wyborem, ponieważ Luke, reżyser i Charlotte, stylistka i reżyserka castingu, mają walijskie korzenie. Walia to piękne miejsce z bogatą, ale niedocenianą kulturą. Pomyślałam, że zasługuje na trochę więcej medialnego czasu”.
Zobaczcie te niezwykłe ujęcia w naszej galerii! Podoba Wam się taki pomysł prezentacji kolekcji na jesień i zimę tego roku?
1 z 11
78-letnia Gillian prezentowała skórzane, „ostrzejsze” elementy kolekcji.
2 z 11
Kobiety demonstrowały nie tylko ubrania, ale również wytworną biżuterię.
3 z 11
Wśród modelek znalazła się 86-letni Dilys Price, do której obecnie należy niebagatelny rekord - jest najstarszą spadochroniarką na świecie.
4 z 11
Pochodząca z RPA 66-letnia Puleng poznała swojego męża w latach 70., ale niestety stracili ze sobą kontakt po tym jak wróciła do ojczyzny. Odnaleźli się dopiero 6 lat temu i zamieszkali w Merthyr w Walii.
5 z 11
Bohaterką sesji została także 86-letnia emerytowana dyrektorka zakładu pogrzebowego, Margaret.
6 z 11
Do kampanii dołączyła matka w średnim wieku ze swoim synem, by zaprezentować skórzane płaszcze, garnitury, sztuczne futra i dresy.
7 z 11
Na twarzach modelek doskonale widać upływ czasu.
8 z 11
Do sesji załapał się nawet pies Dilys.
9 z 11
Motto Dilys Price brzmi: „Rób to, co chcesz i nie bój się”.
10 z 11
Po kampaniach również innych marek widać, że sztruks w tym sezonie powraca do łask.
11 z 11
Zdjęcia ukazują prawdziwe kobiety, a na Instagramie marki można znaleźć filmiki, na których opowiadają one o swoim życiu.