Gucci znów zaskakuje i reklamuje swoje nowe zegarki przez… internetowe memy!
1 z 13
Wielkie domy mody starają się odnaleźć w świecie mediów społecznościowych. Chanel i Comme des Garçons wypuścili na przykład zestawy własnych emotikonów. Marka Gucci poszła jeszcze dalej. Najnowszą kolekcję zegarków tego włoskiego domu mody zatytułowaną Le Marché Des Merveilles reklamuje bowiem seria internetowych memów rozpowszechnianych na Instagramie. A że Gucci to marka luksusowa, memy z hasztagiem #TFWGucci też są nie byle jakie. Stworzyli je najbardziej popularni kreatorzy internetowych obrazków z przesłaniem m.in. Alec Soth, @beigecardigan czy @williamcult. A także polska artystka, Paulina Ołowska („Klaun”). Nie zabrakło też nawiązań do kultowych już memów w rodzaju „Arthur fist clench”.
Ilustracja Pauliny Ołowskiej („Klaun”) wykorzystana w kampanii zegarków Le Marché Des Merveilles domu mody Gucci.
Polecamy też: Witajcie w zaczarowanym ogrodzie! Ostatni pokaz domu mody Gucci był naprawdę magiczny!
Memy z logo Gucci
Co zaskakujące, nawet w internetowych memach udało się zachować charakterystyczny styl ostatnich kolekcji dyrektora kreatywnego marki Gucci, Alessandro Michele. Weźmy na przykład ten z napisem „Kiedy on kupuje ci kwiaty zamiast zegarka Gucciego”. Wykorzystano w nim kobiecy portret renesansowego malarza Agnolo Bronzino z roku 1560. Minęły stulecia, ale suknia niezadowolonej z prezentu damy mogłaby spokojnie pojawić się na wybiegu Gucciego… Na koniec trzeba zapytać, czy ta forma reklamy okaże się skuteczna? Na razie nie wiadomo, jak wpłynęła na sprzedaż zegarków Le Marché Des Merveilles. Prawie pewne jest jednak, że wzorem Gucciego swoje memy zaczną wkrótce tworzyć inne domy mody… Zapraszamy do naszej galerii!
Portret malarza Agnolo Bronzino z roku 1560, wykorzystany w kampanii zegarków Le Marché Des Merveilles domu mody Gucci.
Polecamy też: Modelki, Rzym i… dzikie zwierzęta. Podoba wam się nowa ekscentryczna kampania domu mody Gucci?