Jak znaleźć wspólny język pomimo dzielących nas różnic? Z pomocą przychodzi moda
Czy istnieje bardziej uniwersalny sposób komunikacji?
Z jednej strony, łączy ponad podziałami i ponad pokoleniami, a z drugiej – bardzo mocno i wyraźnie podkreśla naszą indywidualność i odmienność. Moda to zjawisko paradoksalne i skomplikowane, a jednak nic tak dobrze jak ona nie pokazuje światu, kim jesteśmy. I to bez użycia słów. Nie można więc nie zgodzić się z tymi słowami Miucci Prady: Człowiek za pomocą ubrania przedstawia się otaczającemu światu. Moda to uniwersalny język. Wtórował jej Jean Cocteau, francuski poeta, reżyser i malarz, który stwierdził kiedyś, że "styl to prosty język do wyrażania złożonych myśli". I rzeczywiście, czasami wystarczy jedno spojrzenie na człowieka, żeby wiedzieć, jaki ma temperament, poglądy czy zainteresowania. Zdarza się jednak, że moda, tak samo jak język, płata nam figle. Uważajmy więc, by nie "oceniać książki po okładce", bo może to prowadzić do mylnych wniosków.
W jaki sposób ubrania i akcesoria mogą łączyć pokolenia? Jak wiadomo, historia zatacza koło. To samo dzieje się z modą. Trendy sprzed lat wracają, często ze wzmożoną siłą. Chyba większość z nas "ma na sumieniu" przeszukiwanie szaf naszych mam i babć w poszukiwaniu skarbów, które właśnie znów stają się modne, chociaż jeszcze kilka lat temu wydawały nam się kompletnie passé. Takim łowom mogą towarzyszyć fascynujące i inspirujące opowieści z lat młodości naszych bliskich, które niekiedy pozwalają nam spojrzeć na nich w zupełnie inny sposób i lepiej ich zrozumieć. W takich sytuacjach naprawdę trudno nie docenić więziotwórczej roli mody.
Z podobnego założenia wychodzi hiszpańska marka TOUS. Do udziału w swojej najnowszej kampanii zaprosiła reprezentantki różnych pokoleń, różnych profesji i różnych punktów widzenia. Julia Kuczyńska „Maffashion” jest prekursorką blogerek i influencerek w Polsce. Dzięki swojej przedsiębiorczości i konsekwencji w dążeniu do celu, stała się cenioną kreatorką trendów, businesswoman i inspiracją dla polskich millenialsów. Od niedawna "pracuje" na kolejny etat - została mamą. Z kolei Roxie Węgiel to obdarzona wspaniałym głosem 17-letnia piosenkarka i zwyciężczyni Eurowizji Junior. Jest ikoną Generacji Z, czyli osób urodzonych między 1995-2010 rokiem. Podobnie jak Maffashion, na swój sukces zapracowała bardzo ciężką pracą.
Obie, na swoich własnych zasadach i w swoim własnym stylu, oddają ducha hiszpańskiej marki i bez słów wyrażają jej przesłanie: najbardziej wartościowe jest to, co nas od siebie różni! TOUS zachęca nas również do swobodnej i nieskrępowanej autoekspresji - bo każda kobieta jest najpiękniejsza wtedy, kiedy ma wolność w wyrażaniu siebie.
Biżuteria marki daje kobietom niezliczone możliwości skomponowania i spersonalizowania looku w taki sposób, żeby wyrazić swój własny, niepowtarzalny charakter. Bez względu czy jesteś poukładaną minimalistką, która biżuterią podkreśla elegancki charakter swoich stylizacji czy – na drugim biegunie – pełną nieposkromionej energii i kreatywności stylową ekstrawertyczką, biżuteria TOUS może zostać skomponowana w taki sposób, aby oddać charakter każdej dziewczyny.
Pełna szalonej kreatywności Roxie z oferty TOUS wybrała srebrne kolczyki, naszyjnik i bransoletkę z napisem Love z kolekcji TOUS Crossword oraz ikoniczną, chociaż bardzo dziewczęcą biżuterię z misiem TOUS. Wyprzedzająca trendy Maffashion skomponowała nietuzinkowe sety z perłowym chokerem czy maksymalistycznymi kolorowymi bransoletkami z kamieniami szlachetnymi z kolekcji Vibrant Colors.
Wybór tych dwóch niepowtarzalnych kobiet wyraża synergię między dwoma pokoleniami, siłę siostrzeństwa i celebrację tego, co nas różni. Kampania TOUS z Maffashion i Roxie Węgiel podkreśla wartości płynące z dziewczyńskiej przyjaźni. Celebrowanie różnic między kobietami, znajdywanie w nich siły oraz moc siostrzeństwa to najważniejsze wartości, jakie przyświecają biżuterii TOUS.
Materiał powstał z udziałem marki TOUS